کد خبر: 937903
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کرد که حدود ۲۰درصد از جرایم فضای مجازی در بستر‌هایی مانند سایت دیوار رخ می‌دهد.

جوان آنلاین: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کرد که حدود ۲۰درصد از جرایم فضای مجازی در بستر‌هایی مانند سایت دیوار رخ می‌دهد.

سرهنگ تورج کاظمی دراین باره گفت: رشد فزاینده فضای مجازی در کشور و تبادل کالا در فضای مجازی اتفاق افتاده و به همین نسبت باید فرهنگ استفاده از این فضا آموزش داده می‌شد. مردم نکاتی را در معامله فیزیکی مد نظر قرار می‌دهند و حتی کالا را لمس کرده و از کیفیت آن با خبر می‌شوند، ولی در فضای مجازی قبل از تحویل جنس، وجوه را می‌پردازند و این باعث آسیب به مردم می‌شود.

کاظمی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با اعلام اینکه مردم قبل از خرید اینترنتی صلاحیت فروشنده را احراز نمی‌کنند، گفت: حتما باید صلاحیت این افراد احراز شود تا مردم با اطمینان کامل وجه مورد نظر را بپردازند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجوز کسب و کار‌های اینترنتی اجرایی نمی‌شود، گفت: متاسفانه ۲۰درصد جرایم کشور از بستری مثل سایت دیوار است و آسیب‌پذیر بودن این سایت‌ها موجب تبلیغ کلاهبرداران و متضرر شدن مردم می‌شود. اگر مدیران این سایت بصورت جزئی رصد کنند، می‌بینند یک شماره تلفن یکبار آگهی فروش خودرو، یکبار آگهی یخچال و بار دیگر آگهی فروش پرنده می‌گذارد؛ قطعا چنین فردی یک کلاهبردار است و باید سازوکاری برای برخورد با آن انجام شود.

 

در ادامه رضا الفت نسب، دبیر انجمن کسب و کار‌های اینترنتی با بیان اینکه مردم باید بدانند نماد اعتماد الکترونیکی یک مجوز نیست و تنها یک نشان است، گفت: «این سایت‌ها باید مجوز بگیرند و متاسفانه به قانون عمل نمی‌شود.»

وی افزود: «امروز نهاد‌های دولتی تخطی می‌کنند؛ آئین نامه نظام صنفی می‌گوید فعالیت صنفی نیازمند مجوز انجمن کسب و کار‌های اینترنتی است، ولی این افراد به ما معرفی نمی‌شود.»

الفت نسب با انتقاد از عملکرد دولت در این حوزه گفت: «نزدیک به ۸۲۰ مجوز اعطا شده و در این یکسال ۷۹۰ شکایت بدست ما رسیده که ۹۵درصد آن تلفنی حل شده است و در ادامه افراد را خواسته ایم و مصالحه صورت گرفته است.»

وی در حمایت سایت‌های دیوار و شیپور که به کسب و کار در کشور کمک کرده اند، خاطرنشان کرد: «کسب و کار اینترنتی در اتحادیه دارای مجوز است و افراد فروشنده در این حوزه، مالیات خود را نیز می‌پردازند.»

الفت نسب در واکنش به سخنان دیگر مهمان برنامه که سایت‌های خرید و فروش را مورد انتقاد قرار داد گفت: «فروش جنس دزدی در خیابان اتفاق نمی‌افتد؟ در راسته مولوی نیز افراد اجناس دزدی می‌فروشند!»

وی ادامه داد: «ما صبح تا شب در خدمت دوستان اماکن، آگاهی و فتا هستیم. به ما می‌گویند فلان تبلیغ دزدی است، ولی این سخنان باید توجیه داشته باشد.»

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار