کد خبر: 937956
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
واکنش مسعود نیلی به ادعای آشنا
پس از روایت حسام‌الدین آشنا در مورد جلسه دلار ۴۲۰۰تومانی، مسعود نیلی خواستار انتشار فایل صوتی آن شد، در حالی که یکی دیگر از مشاوران رئیس‌جمهور به موافقت با ارز ۴۲۰۰ تومانی متهم شده و بلافاصله آن را تکذیب می‌کند.
پس از روایت حسام‌الدین آشنا در مورد جلسه دلار ۴۲۰۰تومانی، مسعود نیلی خواستار انتشار فایل صوتی آن شد، در حالی که یکی دیگر از مشاوران رئیس‌جمهور به موافقت با ارز ۴۲۰۰ تومانی متهم شده و بلافاصله آن را تکذیب می‌کند. شفاف‌شدن جلسه ارزی دولت به مطالبه عمومی تبدیل شده و مردم انتظار دارند دولت تدبیر واقعیت‌ها را منتشر کند.
حسام‌الدین آشنا در آخرین شماره ماهنامه اندیشه پویا در مورد جلسه دلار ۴۲۰۰ تومانی نقل کرد: رئیس‌جمهور اعلام کرد که «می‌خواهیم در یک جلسه، در مورد وضعیت نرخ ارز که بالا می‌رود بحث کنیم» قبل از آن جلسه آقای جهانگیری جلسات متعددی برگزار کرده‌بودند و آن جلسه تنهایی اساساً به درخواست آقای جهانگیری تشکیل شد.
آقای جهانگیری در آن جلسه گزارشی از جلسات قبلی خودشان با تیم اقتصادی دولت و بیرون دولت ارائه کردند که خلاصه‌اش این سه نکته بود: «یک؛ ما دیگر امکان این را که دلار را روی ۳۵۰۰ تومان نگهداریم، نداریم دو؛ چاره‌ای نیست جز اینکه به‌سمت تک‌نرخی کردن ارز برویم. سه؛ غیر از این نرخ، هر دلاری را که هست باید قاچاق تلقی کنیم». آقای روحانی در آن جلسه، به تک‌تک اعضای آن جلسه نگاه کرد و پرسید: «این جمع‌بندی همه شماست؟»، گفتند: «بله». ایشان در آن جلسه گفتند «من با این جمع‌بندی صددرصد مخالف هستم، اما اگر همه شما موافق هستید و این را تنها راه نجات کشور می‌دانید، من به‌مثابه «اکل میته» با این پیشنهاد موافقت می‌کنم».
او ادامه داد: آقای نیلی هم در آن جلسه بود، آقای نهاوندیان هم بود. ایشان در تصمیم ۴۲۰۰ تومانی بودند. اصلاً آن جماعت از جلسه خودشان آمدند و در این جلسه نشستند. البته نمایندگی آن جمع را آقای جهانگیری انجام داد و جمع‌بندی کل را ایشان گفت. افراد فرصت داشتند در آن جلسه حرف بزنند و حرف زدند، می‌توانستند مخالفت کنند، ولی نکردند؛ بنابراین این پیشنهاد سه‌گانه بدون هیچ مخالفی تصویب شد، فقط یک مخالف داشت و آن رئیس‌جمهور بود، دلیل رئیس‌جمهور برای مخالفت هم این بود که «ما هر وقت گفتیم تک‌نرخی، بازار ثانویه‌ای درست شد که قیمت را آن بازار تعیین می‌کرد و این دفعه اول نیست که این کار را می‌کنیم، بنابراین این طرح شکست می‌خورد». در این خصوص مسعود نیلی خواستار انتشار فایل صوتی جلسه‌ای شد که خود در آن حضور داشت و در آن تصمیم گرفته شد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان عرضه و مابقی نرخ‌ها قاچاق اعلام شود.
وی با اشاره به اینکه اکثر مطالبی که تاکنون از آن جلسه نقل شده نادرست بوده است، افزود: چقدر خوب بود اگر فایل صوتی این جلسه با توجه به اهمیت اظهارنظر‌ها و اینکه بعید است نکته محرمانه‌ای داشته باشد، انتشار عمومی پیدا می‌کرد. به‌اعتقاد دکتر نیلی، این باعث می‌شد که برداشت‌های نادرست تصحیح شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار