کد خبر: 938061
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸
بی‌بی‌سی فارسی که در سال‌های ابتدایی آغاز جنگ در یمن و قیام مردم این کشور هیچ گاه حاضر نشد این تحول مهم را که در یکی از استراتژیک‌ترین نقاط دنیا با ۲۰ میلیون جمعیت رخ داد، منعکس کند، حال و پس از چندین سال مقاومت ملت یمن خبر آتش بس در الحدیده را منعکس کرد.
محمد صادق عبداللهی
سرویس سیاسی جوان آنلاین: شبه رسانه بی‌بی‌سی فارسی که هیچ گاه حاضر نشد خبر قیام مردم یمن علیه بن هادی را منعکس کند و هموار حق جویان یمنی را «شورشیان شیعه حوثی» می‌خواند، حالا و پس از چند سال مقاومت ملت یمن، مجبور شد سیاست‌های رسانه‌ای خود را بشکند و خبر آتش بس در الحدیده را که در پی مذاکره با ملت یمن صورت پذیرفته، منعکس کند.

به گزارش فارس، هیأت دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و هیأت دولت مستعفی یمن (مستقر در عدن) پنجشنبه (۲۲ آذر) پس از مذاکرات یک هفته‌ای در سوئد به توافق دست یافتند. «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در پایان مراسم گفت‌و‌گو‌های صلح یمن، از توافق بر سر بندر «الحدیده» و رسیدن کمک‌ها به شهر «تعز» و کاهش درگیری‌ها در این شهر خبر داد.

بی‌بی‌سی فارسی که، در سال‌های ابتدایی آغاز جنگ در یمن و قیام مردم این کشور هیچ گاه حاضر نشد این تحول مهم را که در یکی از استراتژیک‌ترین نقاط دنیا با ۲۰ میلیون جمعیت رخ داد، منعکس کند، حال و پس از چندین سال مقاومت ملت یمن خبر آتش بس در الحدیده را منعکس کرد. انعکاس این خبر را می‌توان به شکست سیاست‌های رسانه‌ای این شبکه تفسیر کرد چرا که نهایتاً مجبور شد همچون آل سعود و سایر گروه‌های متجاوز به خاک یمن، مردم انقلابی این کشور را به عنوان نیرویی قدرتمند و شکست ناپذیر به رسمیت بشناسد و خبر این مذاکرات را که یک سوی آن نماینده مردم انقلابی یمن نشسته بود، منعکس کند.

هر چند سربازان ملکه با آنکه همواره ادعای بی‌طرفی دارند در متن انعکاس این خبر نهایت تعصب را به کار برده و نیرو‌های انقلابی یمن را باز هم «شورشیان شیعه حوثی» و نیرو‌های نخست وزیر مستعفی این کشور که تا کنون نیز به پشتوانه جنایت‌ها و بمب‌باران‌های آل سعود دوام آورده‌اند را «دولت یمن» خوانده است. بی‌بی‌سی در متن انعکاس این خبر آورده: «آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل دیروز از موافقت نمایندگان دولت و شورشیان شیعه حوثی برای آتش بس در شهر حدیده خبر داد که زمینه ارسال کمک‌های انسانی برای مردم این شهر را فراهم می‌کند.»

خبر شبه رسانه بی‌بی‌سی به گونه‌ای تنظیم گردیده است که گویا این مردم یمن بودند که با آغاز جنگ راه کمک‌های انسان دوستانه را بستند و خود را به قحطی انداختند! انگار نه انگار که این دولت مستعفی این کشور بود که پس از قیام مردم علیه آن با وجود اینکه از پست خود استعفا داده بود به عربستان فرار کرد و با کمک‌های آل سعود و حمایت‌های آمریکا بر سر مردم بی‌گناه و کودکان بمب ریخت و راه هرگونه کمک به این کشور را مسدود کرد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار