کد خبر: 938118
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: کشور به ۴ میلیون واحد مسکونی نیاز دارد و همین امر زمینه‌ساز عدم تعادل در بازار شده است.
جوان آنلاین:‌ محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلسبا بیان اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن عدم تعادل در عرضه و تقاضای این بازار است، گفت: زمانی که تولید مسکن وجود نداشته باشد میزان تقاضا افزایش می‌یابد و ناهمانگی‌های بسیاری در این بازار ایجاد می‌شود بنابراین باید با افزایش تولید نیاز این بازار را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه با کمبود ۴ میلیونی واحد مسکونی در این بازار مواجه هستیم، افزود: متأسفانه طی چند سال گذشته تولید مسکن روند نزولی پیدا کرده است و این در حالی است که ما باید سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بسازیم.

رضایی‌کوچی تصریح کرد: اگر سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود به دلیل آنکه طی چند سال گذشته تقاضای مسکن انباشته شده، واحد‌های ساخته شده کمبود‌های سال‌های گذشته را جبران می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس توضیح داد: در هر کالایی به ویژه در بخش مسکن باید نظارت قوی از سوی دولت و دستگاه‌های نظارتی انجام شود تا با افزایش تسهیلات خرید مسکن شاهد ورود دلالان و سوداگران در این بازار نباشیم.

وی اظهار کرد: باید نقدینگی‌های موجود در بازار را به سمت بخش مسکن هدایت کنیم، زیرا این بازار مطمئن‌ترین و امن‌ترین بخش برای سرمایه‌گذاری است.

رضایی‌کوچی در پایان گفت: باید تولید و تقاضا را در بازار مسکن ساماندهی کنیم و از سوی دیگر با افزایش میزان تسهیلات خرید بتوانیم سرمایه‌گذاران را برای ورود به این بازار تشویق کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار