کد خبر: 938209
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق خبر از افزایش ۳۳ درصدی تجارت ایران و عراق در ۸ ماهه ابتدایی سال داد.
جوان آ‌نلاین: یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق امروز نشست مشترک بازرگانان ایران و عراق که هم اکنون در محل اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است، اظهار کرد: واقعیت‌های همکاری ایران و عراق برای همه مشخص است و روابط ما ظرف 8 ماه گذاشته 33 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت به اندازه تمام سال گذشته روابط ما توسعه یافته است و  امیدواریم که تا پایان سال بتوانیم روابطمان به  12 تا 13  میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ادامه داد: دورنمایی که مسئولین جمهوری اسلامی ایران و عراق برای تجارت 20 میلیاردی در نظر گرفته‌اند غیرواقعی نیست و به نظر بنده قابل محقق شدن است.

وی افزود: تغییراتی که در قوانین و مقررات دو کشور ایران و عراق صورت گرفته امیدها را برای توسعه روابط بیشتر افزایش می‌دهد.

آل اسحاق گفت: فعالین اقتصادی ایران باید در کشور عراق فعالیتهای بلندمدت داشته باشند زیرا مسئولین این کشور به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری در کشور خود و رسیدن به خودکفایی هستند و مسئولین و صاحبان برند ایرانی می‌دانند که طرف اول تجارت ما عراق است و در آینده نیز همینطور خواهد بود.

وی افزود: به هر صورت ما باید خودمان برای اقتضائات آماده کنیم و روابط دو طرفه داشته باشیم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: ما این آمادگی را داریم که محصولات مورد نیاز خود را از اقلیم کردستان عراق و یا هر منطقه دیگری در این کشور وارد کنیم .

وی افزود:  در صورتی که قوانین و مقررات در عراق به گونه مناسبی باشد ما می‌توانیم حجم و تنوع روابط اقتصادی خود را با عراق افزایش دهیم و بالانس تجاری ایجاد کنند.

آل‌اسحاق گفت: ما این آمادگی را داریم که فضای لازم  برای اجرای بیمه و تضمین‌های مورد نیاز را ارائه دهیم و در مجموع خواهان توسعه روابط‌مان هستیم.

بنابر این گزارش همچنین همچنین سیدمریم داود رایزن اقتصادی عراق نیز در این همایش گفت: برگزاری چنین همایش و نشست‌ها توسط ایران و عراق دلیل محکمی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور است.

وی افزود: حجم و کیفیت روابط اقتصادی دو کشور باید افزایش یابد که ما به آینده آن امیدواریم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار