کد خبر: 938214
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
همزمان با 40 سالگی پیروزی انقلاب
برگزیدگان بهترین‌های ۴۰ سال سینمای کودک و نوجوان که توسط انجمن منتقدان انتخاب شده‌اند در دوازدهمین جشن بزرگ سینمای ایران معرفی خواهند شد.
برگزیدگان بهترین‌های ۴۰ سال سینمای کودک و نوجوان که توسط انجمن منتقدان انتخاب شده‌اند در دوازدهمین جشن بزرگ سینمای ایران معرفی خواهند شد.
بیش از ۱۲۰ منتقد سینمایی در این نظرخواهی شرکت کرده‌اند و منتقدان و نویسندگان سینمایی در بخش‌های مختلفی، چون بهترین فیلم کودک، بهترین فیلم نوجوان، بهترین کارگردان سینمای کودک و نوجوان، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر کودک و نوجوان آرای خود را ارائه کردند. این حرکت ارزشمند توسط انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و با حضور گسترده اعضای این انجمن و دیگر منتقدان و نویسندگان سینمایی و همکاری دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان صورت گرفته است. در این نظرخواهی فیلم‌های کودک و نوجوان تولید و اکران شده طی ۴۰ سال اخیر شرکت کردند که بر اساس تخمین تعداد این آثار بیش از ۲۰۰ فیلم بود. همچنین کاندیدا‌های این نظرخواهی که در آن بیش از ۲۰۰ فیلم به رأی ۱۲۰ منتقد و نویسنده سینما گذاشته شده است و با همکاری دبیرخانه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، به شرح زیر است:
«باشو غریبه کوچک» به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «خانه دوست کجاست» به تهیه کنندگی علیرضا زرین، «شهر موش ها» به تهیه کنندگی بنیاد سینمایی فارابی، «گلنار» به تهیه کنندگی وحید نیکخواه آزاد و فرشته طائرپور، «کلاه قرمزی و پسر خاله» به تهیه‌کنندگی محمد مهدی دادگو.
گفتنی است دوازدهمین جشن بزرگ سینمای ایران (۲۷ آذر ماه) در ایوان شمس به دبیری جعفر گودرزی برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار