کد خبر: 938226
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
بررسي آمارهاي گمرك نشان مي‌دهد در هشت ماه نخست امسال 5 ميليون و 506 هزار و 114 تن ذرت دامي به ارزش يك ميليارد و 281 ميليون و 547 دلار وارد كشور شده‌است. اين محصول جزو كالاهاي اساسي بوده كه در مجموع 61/25 درصد سهم كالاي وارداتي را در اين مدت شامل مي‌شود.
بررسی آمار‌های گمرک نشان می‌دهد در هشت ماه نخست امسال ۵ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۱۱۴ تن ذرت دامی به ارزش یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون و ۵۴۷ دلار وارد کشور شده‌است. این محصول جزو کالا‌های اساسی بوده که در مجموع 25/61 درصد سهم کالای وارداتی را در این مدت شامل می‌شود.
در هشت ماهه نخست امسال، ۲۱ میلیون و ۴۹۸ هزار تن کالا به ارزش ۲۹ میلیارد و ۵۴۹ میلیون دلار وارد کشور شد؛ این میزان واردات نسبت به مدت مشابه پارسال 12/58 درصد از نظر وزنی و 14/4 درصد از لحاظ ارزش دلاری کاهش داشت. بررسی جداول آمار‌ها بیانگر این است که قطعات منفصله خودرو در سه ردیف جداگانه رتبه‌های دوم، یازدهم و پانزدهم، کالا‌های وارداتی را به خود اختصاص داده‌است. در مجموع می‌توان گفت که در هشت ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۶۴۶ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۶۹۵ دلار قطعات منفصله اتومبیل سواری به میزان ۲۰۱ هزار و ۹۷۲ تن وارد کشور شده‌است.
سالانه حدود 3/2 میلیون تن برنج در کشور مصرف می‌شود که ۱/ ۱ تا ۲ میلیون تن آن در داخل کشت شده و 1/2 تا 1/5 میلیون تن از کشور‌های هند، پاکستان، تایلند و اروگوئه وارد کشور می‌شود. با توجه به اینکه از تیرماه امسال برداشت برنج از کشتزار‌های کشور آغاز شده‌بود، واردات این کالا تا پایان شهریورماه ممنوع و سرانجام یازدهم آذرماه سامانه جامع تجارت برای ثبت سفارش برنج باز شد.
همچنین در هشت ماهه نخست امسال در مجموع ۹۶۸ هزارو‌۸۴۰ تن برنج به ارزش ۹۹۵‌میلیون‌و‌۷۱۵‌هزار دلار برنج وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 12/11 درصد و از ارزشی 3/77 درصد کاهش یافته است، اما درعوض واردات گوشت ۱۰‌درصد افزایش یافته‌است و ۷۶ هزار و ۴۶۹ تن گوشت به ارزش ۳۲۱‌میلیون‌و‌۷۹۴ هزار دلار وارد شده است که از نظر وزنی 10/42  درصد و ارزش 8/4 درصد افزایش یافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار