کد خبر: 938374
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
روز تعطیل جمعه بود که خبر آمد وزیر صنعت چهار معاون خود را در حکمی منصوب کرده است و یکی از این معاونان، کامبیز مهدی‌زاده فرساد داماد حسن روحانی است که به ریاست سازمان زمین‌شناسی کشور منصوب شد. ​مهدی زاده، متولد ۶۴ است و دکترای نفت از دانشگاه آزاد دارد و فاقد سابقه جدی اجرایی بوده و بنا به گفته خودش فقط جایزه اختراعات در مسابقات بین‌المللی اختراعات را به دست آورده است.
با انتشار این خبر موجی از انتقادات در فضای مجازی به راه افتاد و برخی به طعنه گفتند ژن خوب بودن و آقازادگی از فرزندان مسئولان به داماد‌ها رسیده است. دبیر کل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی هم در نامه‌ای کنایه‌آمیز به وزیر، ضمن ارسال کروکی سازمان زمین‌شناسی برای ارائه به داماد رئیس جمهور، از این اقدام وزیر قدردانی کرد. همان روز خبری غیررسمی پیچید که این انتصاب بدون اطلاع و هماهنگی رئیس جمهور بوده و او وزیر صنعت را توبیخ کرده است. شنبه، اما سایت دولت خبر این انتصاب را تأیید کرد. یک‌شنبه رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و سخنگوی حزب اعتدال و توسعه، گفت که «طبق شنیده‌های بنده رئیس‌جمهور دستور داده تا حکم دامادش به‌عنوان معاون وزیر صنایع باطل شود. این انتصاب کار درستی نبوده است.»
با این حال هنوز خبر رسمی در مورد وضعیت این انتصاب در دست نیست و کسی از دولت آن را صریحاً ملغا و رد نکرده است. روحانی پیش از این در دی ماه ۹۳ گفته بود «در اینجا پسرخاله و پسرعمه نداریم.»، اما انتصابات فامیلی در دولت او هم خودنمایی کرد. برادر و خواهرزاده و داماد و پسرعموی روحانی بخشی از این انتصابات فامیلی است. انتصاب داماد روحانی به سقوط محبوبیت روحانی در جامعه دامن خواهد زد و همین امر برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب را نگران کرده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
امثال کامبیز جان در مملکت بازم هستند
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
گرفتار شد..
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار