کد خبر: 938381
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
رقابت‌های گرند اسلم تکواندوی چین با طلای مردانی و برنز هادی‌پور به پایان رسید.
رقابت‌های گرند اسلم تکواندوی چین با طلای مردانی و برنز هادی‌پور به پایان رسید.
دومین دوره مسابقات گرند اسلم تکواندو در حالی با حضور بهترین‌های تکواندوی جهان در دو گروه زنان و مردان در اوزان المپیکی به میزبانی ووشی چین برگزار شد که فدراسیون تکواندوی ایران اقدامی برای اعزام هوگوپوشان تیم ملی به این رقابت‌ها نکرد تا سجاد مردانی و آرمین هادی‌پور با هزینه شخصی راهی این مسابقات شوند.
کمبود بودجه و مسائل و مشکلات مالی، مهم‌ترین و اصلی‌ترین بهانه‌ای است که مانع از حضور ورزشکاران رشته‌های مختلف در رقابت‌های بین‌المللی می‌شود. اهمال‌کاری در اعزام ورزشکاران در برخی از رشته‌ها مانند تکواندو می‌تواند به از دست رفتن امتیاز‌های لازم برای کسب سهمیه المپیک بینجامد. مسئله مهمی که برخی از ورزشکاران را بر آن داشته که با هزینه شخصی راهی مسابقات شوند تا از حریفان خود جا نمانند و امتیاز‌های لازم را از دست ندهند. بعد از کاراته نوبت به تکواندوکاران رسید که با «نه» قاطع فدراسیون برای اعزام به مسابقات گرند اسلم چین مواجه شوند، اما اهمیت این مسابقات سجاد مردانی و آرمین هادی‌پور را بر آن داشت تا دست به جیب شوند و با هزینه شخصی در این رقابت‌ها شرکت کنند که نتیجه این حضور یک طلا و یک برنز بود. مدال‌های باارزشی که هزینه به دست آمدن آن به طور مستقیم از جیب ورزشکاران رفت، اتفاقی که بدون شک جز شرمندگی و شرمساری برای ورزش ایران ندارد.
سجاد مردانی، تکواندوکار وزن ۸۰ کیلوگرم ایران در این رقابت‌ها به ترتیب استفن لامبدین امریکایی، گیل یانگ بیوئن از کره جنوبی و ژائوکسیانگ سانگ از چینی را شکست داد تا به فینال راه یابد و در فینال هم با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل کیو دون این، هوگوپوش کره‌جنوبی به گردن‌آویز طلا رسید و جایزه ۴۹ هزار دلاری این رقابت‌ها را به دست آورد. آرمین هادی‌پور دیگر نماینده ایران نیز که با برتری برابر ساوکویهاری رامنارونگ از تایلند به نیمه‌نهایی راه یافته بود با قبول شکست برابر جون جانگ از کره جنوبی که نایب‌قهرمانی دوره قبل گرند اسلم، قهرمان آسیا ۲۰۱۸ و دو طلا و یک برنز گرندپری ۲۰۱۸ را در کارنامه دارد برای کسب برنز این رقابت‌ها به مصاف تای هون کیم از کره جنوبی رفت و بر سکوی سوم ایستاد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار