کد خبر: 938383
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
الحاجی گرو و نیومایر از استقلال رفتند
جدایی دو بازیکن خارجی بی‌کیفیت استقلال یک‌بار دیگر ثابت کرد که نظارتی روی عقد قرارداد‌ها در لیگ برتر نیست.
جدایی دو بازیکن خارجی بی‌کیفیت استقلال یک‌بار دیگر ثابت کرد که نظارتی روی عقد قرارداد‌ها در لیگ برتر نیست. با اتمام نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال خبر رفتن خارجی‌های آبی‌پوش از ایران رسانه‌ای شد. الحاجی گرو و مارکوس نیومایر پس از توافق با باشگاه استقلال و به‌خاطر عملکرد ضعیف‌شان قراردادشان را فسخ کردند و مثل همیشه کسی پاسخگوی پرداخت هزینه سنگین فسخ قرارداد این دو نفر، آن هم از بیت‌المال نیست!

ضعیف مثل همیشه
این اولین باری نیست که پای فوتبالیست‌های بی‌کیفیت خارجی به کشورمان می‌رسد و با تداوم سوءمدیریت‌های همیشگی قطعاً آخرین بار هم نخواهد بود. با شروع لیگ هجدهم و رفتن مامه تیام و سرور جباروف، آبی‌ها برای پر کردن جای خالی این دو به تکاپو افتادند. از آنجا که در فوتبال ما خبری از تست فنی، بررسی رزومه و رفتار حرفه‌ای نیست، دلالان کارکشته دست به کار شدند. با اینکه انتظار نمی‌رفت سرمربی آلمانی به سادگی هر بازیکنی را قبول کند، وینفرد شفر به حضور الحاجی گرو چراغ سبز نشان داد، بازیکنی که کارنامه حرفه‌ای‌اش پر از ناکامی بود. گرو که خوب می‌داند با این عملکرد هیچ تیمی غیر از استقلال، او را به خدمت نمی‌گرفت در پیامی از آبی‌ها خداحافظی کرده است: «بازی کردن در یکی از بهترین تیم‌های آسیا یک تجربه شگفت‌انگیز بود. از همان روز اولی که اینجا رسیدم از همه چیز لذت بردم.»
مهاجم نیجریه‌ای قرار بود با آمدنش به اردوگاه آبی‌ها جای تیام را پر و مشکل گلزنی استقلال را حل کند، اما او بعد از یک نیم‌فصل در حالی که فقط یک گل، آن هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود کشورمان را ترک کرد. لازم به ذکر است الحاجی در لیگ برتر هرگز دروازه حریفان را باز نکرد و تنها گل او برای استقلال در جام حذفی و مقابل سایپا زده شد. این بازیکن تنها در هفت بازی به میدان رفت و در طول ۳۱۰ دقیقه بازی نتوانست تأثیری در نتایج تیم شفر داشته باشد. عملکرد ضعیف بازیکن شماره ۹ انتقاد هواداران را نیز به همراه داشت. جالب اینکه دسترسی به کارنامه ضعیف گرو پیش از عقد قرارداد اصلاً سخت نبود. مسئولان استقلال باید می‌دانستند مهاجمی که در مدت یک سال حضور در لیگ سوئد فقط پنج گل زده، قطعاً به درد این تیم نمی‌خورد. ضمن اینکه گرو در سال ۲۰۱۶ نیز در سوئد تنها سه بار دروازه حریفان را باز کرده بود.

ارز‌های بی‌ارزش
همانطور که اشاره شد دو بازیکن خارجی استقلال به صورت توافقی از جمع آبی‌ها جدا شدند. این در حالی است که باشگاه استقلال برای جدایی توافقی گرو و نیومایر قطعاً مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگینی شده تا جایی که خبرگزاری میزان دیروز مدعی شد الحاجی گرو برای جدایی توافقی حدود ۱۵۰ هزار یورو (۱/۹ میلیارد تومان) خرج روی دست باشگاه گذاشته است. عجیب‌تر اینکه گرو در مصاحبه‌ای که با تسنیم داشت، مدعی شده به خاطر عشق و علاقه به استقلال و هوادارانش برای فسخ قرارداد پولی از آبی‌ها نگرفته است!

هموطن شفر هم رفت
متأسفانه گرو تنها بازیکن بی‌کیفیت این فصل استقلال نبود. مارکوس نیومایر یکی دیگر از همان خارجی‌هایی است که کسی نمی‌داند چطور از لیگ برتر ایران سر درآورد. هافبک آلمانی – سوئیسی بدون اینکه ذره‌ای به درد تیمش بخورد، قراردادش را فسخ کرد و به کشورش بازگشت. نیومایر همان کسی است که با چند هفته تأخیر به عنوان جانشین جباروف ازبکستانی به تهران آمد و در تمرینات شرکت کرد. او از همان ابتدا هم نشان داد که عملاً انگیزه‌ای برای موفقیت در لیگ برتر ایران ندارد. با این حال شفر که حامی این بازیکن بود از نیومایر در هشت مسابقه به عنوان بازیکن تعویضی استفاده کرد و این بازیکن فقط در سه بازی بیش از ۱۵ دقیقه در زمین حضور داشت. مارکوس نیومایر که نه گل زد و نه پاس گل داد در نیم‌فصل اول حتی یک بازی کامل هم برای استقلال انجام نداد.

پول‌های از دست رفته
در تمام سال‌هایی که به خدمت گرفتن خارجی‌های بی‌کیفیت ضرر‌های هنگفتی به فوتبال ایران زده، مسئولان باشگاه‌ها نه تنها پاسخی به مردم و هواداران نداده‌اند، بلکه از زیر بار مسئولیت هم فرار کرده‌اند و تقصیر را به گردن مدیران قبلی انداخته‌اند. در این بین باشگاه‌های دولتی که ادعای خصوصی بودن دارند در این وانفسای اقتصادی ارز‌های دولتی را به بازیکنانی می‌دهند که هیچ سودی برای فوتبال ایران نداشته‌اند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار