کد خبر: 938684
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
برای نمخستین باردر کشور صورت گرفت:
از طرح ایمنی تردد در شهر اسلامشهر به منظور بهبود امنیت راه‌های شهری رونمایی گردید.

از طرح ایمنی تردد در شهر اسلامشهر به منظور بهبود امنیت راه های شهری که بر اساس همکاری میان دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری اسلامشهر تهیه شده رونمایی گردید .

درمراسمی که به مناسبت بزرگداشت روزملی حمل و نقل و تجلیل ازشهرداران برترکشورکه ، با حضوروزیرکشوردرمحل سالن همایش‌های وزارت کشوربرگزار شد، ضمن تجلیل ازحسین طلا شهردار اسلامشهربه عنوان یکی ازشهرداران برتر کشوردرحوزه حمل و نقل عمومی ، ازطرح ایمنی تردد در شهرها، که در قالب تفاهم نامه همکاری بین دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوربا سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل شهرداری اسلامشهر تهیه شده است، رونمایی شد.

 سمیه شیرازی مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل شهرداری اسلامشهر درگفتگویی با خبرنگاران اظهار کرد : طرح ایمنی تردد در شهرها که به منظور بهبود امنیت راه های شهری وبر اساس همکاری با دفترحمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تهیه شده برای نخستین بار و به صورت پایلوت دراسلامشهراجرا می‌شود .

شیرازی ضمن تشریح اهداف اجرای طرح بیان کرد :برای ایمنی تردد درشهرها وبهبود امنیت راههای شهری، درپنج فصل مجزا ودرراستای توسعه و پیشرفت علم و صنعت وبهره‌گیری ازتکنولوژی نوین، اقدامات اساسی درسطح منطقه صورت خواهد گرفت.

 وی راه اندازی سامانه ثبت وقایع ترافیکی تهیه بانک اطلاعات جغرافیایی حوادث ترافیکی، تهیه نقشه حادثه خیزی شبکه معابر اسلامشهر ارزیابی سبک رانندگی بر اساس تلفن‌های همراه هوشمند و رصد وضعیت ایمنی خودروها با دوربین را ازمهمترین اقدامات پیش بینی شده درطرح ایمنی تردد درشهرها برشمرد .

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل شهرداری اسلامشهر تأکید کرد :با توجه به سرعت سرسام آوری دنیا درجهت توسعه و تحول پیش گرفته وگویا قرارشده کسی به آن نرسد،دربخش حمل و نقل نیز شرایط بی تاثیر نبوده و در کنار رشد و توسعه، دغدغه‌ها و مشکلات کشف راه های نوین برای رسیدن به این روند پرشتاب نیز به چالش جدی تری تبدیل شده است.

 وی با اشاره به نقش ایمنی در بحث حمل و نقل افزود :وسایط نقلیه شهروندان وهر آنچه که به موضوع حمل و نقل به ویژه درحوزه شهری ارتباط پیدا می کند ،پیش از آنکه تحت تاثیرتکنولوژی و جذابیت های این حوزه باشد ،درگیر مسئله ای به نام ایمنی است .

شیرازی افزود :به موازات صنعت که به سرعت تلاش می‌کند با تولید خودروهای تازه مردم را با همان سرعت زیاد با خود همراه کند، شهرداری‌ها و مدیریت شهری نیز به کمک پلیس راهور در تلاش هستند تا مقدمات لازم جهت پذیرش این تکنولوژی و حفظ جان و مال مردم را فراهم کنند .

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز هیچ امری بدون استفاده از امکانات روز ممکن نخواهد بود، تأکید کرد :اگرتکنولوژی های نوین و پیشرفته روزبرای مقاله ایمنی راه های شهری مورد استفاده قرار نگیرد ،به طورحتم نتیجه ای جز بازماندن از همان حرکت  پرشتاب دنیای امروز نخواهدداشت.

 شیرازی خاطرنشان کرد:برای اجرایی شدن تفاهمنامه منعقد شده میان سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری اسلامشهر و دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ۵ راهکار نوین برای افزایش سطح ایمنی راه‌های شهری به کار گرفته می‌شود ،تا شهروندان همزمان با همراهی موج صنعت در حوزه خودرو و حمل و نقل شاهد بهبود وضعیت ایمنی راه های شهر نیز باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر