کد خبر: 938891
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷
روزنامه قانون در یادداشتی به قلم «مسعود باستانی» به تطهیر «عباس امیر انتظام» سخنگوی دولت موقت پرداخت. اول ببینیم مسعود باستانی کیست. او از محکومان فتنه ۸۸ است که سردبیری وب‌سایت «جمهوریت» به مدیرمسئولی حمزه کرمی را بر عهده داشت. برخی از اتهامات مسعود باستانی، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق ارسال اخبار و مطالب جهت‌دار برای وب‌سایت‌های ضدانقلاب در خارج از کشور، جاسوسی و ارسال اخبار و اطلاعات خلاف واقع علیه نظام و نشر اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی، توهین و افترا به مسئولان عالی‌رتبه نظام از طریق وب‌سایت جمهوریت، دریافت ۴۰۰ دلار کانادا از یک رسانه ضدانقلاب در کانادا و دریافت دستمزد ماهانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ دلار از رادیو چکاوک بود. مسعود باستانی در یادداشت روزنامه قانون با عنوان «آزادی ابدی» نوشت: «۳۹ سال پیش در چنین روز‌هایی روزنامه‌های تهران با تیتر درشت در صفحه نخست خود این خبر را منتشر کردند: «عباس امیر انتظام دستگیر شد». روزنامه جمهوری اسلامی، روزنامه انقلاب اسلامی، روزنامه کیهان و روزنامه بامداد چند عنوان پرتیراژ از مطبوعات داغ روز‌های پایانی آذر سال ۵۸ بودند که هر یک به شکل جداگانه خبر دستگیری نخستین سخنگوی دولت پس از انقلاب سال ۵۷ را به جرم یا اتهام جاسوسی چاپ کردند.»
وی در ادامه یادداشت نوشت: «اگرچه امیر انتظام خود بر بالین قاضی محکمه‌اش حاضر شد و بخشش را آغاز کرد، اما این اقبال را داشت که بعضی اتهام زنندگان از وی عذرخواهی کنند. جامعه ایرانی یک عذرخواهی به او بدهکار است و یک تجربه تاریخی مهم و آن هم اینکه نباید با سرعت و در لحظات خشم عجولانه افراد را قضاوت کرد و با سرعت برچسب خادم یا خائن را به پیشانی هر کسی چسباند». سایت مشرق در مورد این یادداشت می‌نویسد: «برخلاف ادعای نویسنده این یادداشت، طبق سند منتشره از اسناد لانه جاسوسی در جلد دهم صفحه ۶۸ این مجموعه آمده، مأمور نظارت امریکا درباره ملاقات با امیر انتظام در بحبوحه پیروزی انقلاب گزارش می‌دهد: «او (امیر انتظام) گفت: بعد از سال‌ها دیکتاتوری، مردم آزاد شده‌اند و فکر می‌کنند حق دارند هر چه می‌خواهند بگویند و هرکس می‌خواهد رهبر باشد. مقدمتاً فکر می‌کردیم بیشتر از چندماه به طول نخواهد انجامید تا مسائل‌مان را با امریکا حل کنیم ولی مردم دخالت‌هایشان را ادامه می‌دهند. امیدواریم فرصت داشته باشیم مسائل‌مان را حل کنیم. در این جهت به کمک‌های شما نیاز داریم».
ارتباط امیر انتظام با مأموران امریکایی از اواسط دهه ۴۰ شمسی برقرار و تا پس از انقلاب ادامه داشته است. او در این مدت در اسناد امریکا با دو اسم رمز «آرلیک» و «اس. دی پلاد» معرفی شده است. اسناد لانه جاسوسی مربوط به عباس امیر انتظام و ترجمه آ‌نها در کتاب‌های شماره ۱۰ و ۵۶ اسناد لانه منتشر شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Turkey
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
متاسفم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار