کد خبر: 939402
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: 237 روستای در این استان مهاجرفرست بوده و اقدامات مناسبی برای تامین امکانات و ایجاد اشتغال آنها صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، یوسف خدادادی در جلسه کارگروه استانی پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت ناکارآمد و سکونت گاه های غیر رسمی اظهار کرد: توانمند کردن روستاها و اقداماتی که به ایجاد موانع برای مهاجرت ساکنان این روستاها کمک می کند از سوی دستگاه های مربوطه انجام نگرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد از جرایم در حاشیه شهرها رخ می دهد، گفت: مهاجرت روستاییان به شهرها باعث ایجاد حاشیه نشینی شده و به بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی منجر می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ادامه داد: مباحث امنیتی ، آسیب های اجتماعی ، نبود خدمات اجتماعی و وجود ساخت های نازیبا باعث آسیب رسیدن به شهروندان می شود.

خدادادی با تاکید بر همکاری دستگاه های مربوطه در توانمند کردن روستاهای در معرض مهاجرت افزود: در مقاصد مهاجرت هم که شامل شهرها می باشد، باید اقدامات مقابله ای و ایجاد موانع برای ساخت و ساز بی رویه در حاشیه شهرها انجام شود.

وی بیان کرد: 16 دستگاه اجرایی با این موضوع مرتبط بوده و باید برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه شهرها با شهرداری ها همکاری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در جاهایی هم که امکان تخریب وجود ندارد ، باید بخشی از خدمات فرهنگی و اجتماعی فراهم شود تا این مناطق از وضعیت بحران و تهدید خارج شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر