کد خبر: 939443
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
گفت‌وگوی «جوان آنلاین» با محمد کشتی‌آرای درباره نرخ طلای دست دوم
بازار خرید و فروش طلای دست دوم رونق پیدا کرده و از آنجایی که بسیاری از افرادی که طلا را به چشم یک سرمایه نگاه می‌کنند، ترجیح می‌دهند که طلای دست دوم بخرند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین – محیا حسینی: ارزان‌تر بودن طلای دست دوم را شاید بتوان مهم‌ترین دلیل خرید و فروش پررونق این روز‌ها در نظر گرفت، چرا که بسیاری از طلا‌های موجود در ویترین مغازه‌ها با کارمزدی بسیار بالایی به فروش می‌رسد و اگر خریدار بعد از مدتی کوتاه، تصمیم به فروش آن بگیرد، متضرر خواهد شد. این در حالی است که برای خرید طلای دست دوم نیازی نیست که اجرتی بپردازید و تنها مبلغی به عنوان سود فروشنده و مالیات به آن اضافه خواهد شد. البته بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ما مشخص شده که هر طلافروش مبلغ دلخواهی را به‌عنوان کارمزد فروش طلای دست دوم تعیین می‌کند و مشخص نیست که نرخ مصوب برای فروش طلای دست دوم چقدر است؟

محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و سکه درباره تفاوت قیمت‌ها در فروش طلای دست دوم به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «قیمت طلای دست دوم بر اساس فرمول مشخصی است و هر طلافروش باید از آن تبعیت کند. در واقع برای خرید طلای دست دوم اجرتی پرداخت نمی‌شود و علت ارزان‌قیمت بودن آن نسبت به طلای نو همین است.»

رئیس اتحادیه طلا و سکه درباره میزان کارمزد و مالیات طلای دست دوم می‌گوید: «طلافروش می‌تواند حداکثر ۷درصد به عنوان کارمزد فروش طلای دست دوم دریافت کند. همچنین اگر فروشنده در فاکتور ۹درصد مالیات را بنویسد، مجاز است که ۹ درصد مالیات را از خریدار دریافت کند، در غیر این صورت طلافروش حق ندارد مالیاتی بابت فروش طلای دست دوم بگیرد.»

کشتی‌آرای اظهار می‌دارد: «هر خریدار طلا می‌تواند از فروشنده درخواست کند که در فاکتور میزان اجرت ساخت طلا، مالیات آن و کارمزد فروشنده را به‌صورت دقیق بنویسد؛ و این حق مشتری است که همه این موارد را بداند یا حتی درباره صحت و درستی آن از دیگر فروشندگان طلا استعلام بگیرد؛ بنابراین اگر طلافروش از نوشتن جزییات قیمت در فاکتور طلا امتناع کرد، از آن خرید نکنید.»
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
7
15
خرید طلا برای سرمایه گذاری کاری بشدت اشتباه است چرا که در بهترین حالت شما 16درصد سود پرداخت میکنید.یعن116 میلیون میدهید طلا و 100 میلیون ارزش طلای شماست.
بدون اجرت و دست دوم و کاسب منصف اگر باشد
آمدید 100 میلیون سرمایه گذاری کردید و در جا 16 میلیون ضرر کردید.
صالح غلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
1
3
خ
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
1
5
مالیات بر ارزش افزوده یک روش دزدی اشکار هست که هم اتحادیه وهم دولت هردو میبنند ولی حرفی نمی زنند چون خودشون شریک اند.تصور کنید یک قطعه طلا 10 گرمی اگر فقط یک بار به عنوان طلای دست اول فروخته بشه و5 دست هم به عنوان طلای دست دوم خرید وفروش بشه 100 درصد قیمت طلا ار خریدار ها به عنوان سود گرفته شده وخود طلا هم سودهیت. درحالی که مالیات باید براحرت ساخت تعلق بگیرد.
اکرم دقیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
2
2
من سی وهشت گرم طلای دست دوم امروز که طلا یک ملیون صد یس تومن بود خودش گفت بدون مالیات وکار مزد وارزش افزوده حساب کردم ولی دیدم هفت ملیون تومن از من سود برداشه آیا درست است خودش گفت هفت درصد سود برداشتم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
تقریبا 17 درصد ازتون سود گرفته
سحر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
1
5
سلام،خواستم ببینم موقع خرید طلای دست دوم فقط باید قیمت خالص طلا پرداخت بشه به فروشنده یا به این قیمت مبلغ ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۷درصد سود هم تعلق میگیره،ممنون میشم یه راهنمایی کنید بنده رو
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار