کد خبر: 939622
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران:
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: برپایی نمایشگاه های کتاب سبب می شود تا مردم به امر کتابخوانی روی بیاورند و تسهیلاتی فراهم بشود که با وجود مشکلات جدی اقتصادی کنونی بتوان از صنعت نشر حمایت کرد.

قادر آشنا، در حاشیه آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان و سیصد و هفتاد و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی کشور در مصلی بقیة الله الاعظم کاشان، گفت: در سال جاری تاکنون ۱۹ نمایشگاه برگزارشده است و ۹ نمایشگاه نیز تا پایان سال در سراسر کشور برگزار می شود.
وی با اشاره به درخواست های فراوان و نیاز بالا در کشور برای برگزاری نمایشگاه کتاب افزود: معمولاً نمایشگاه ها در مراکز استانی برگزار می شود اما ذر کاشان، پتانسیل پایتختی کتاب، استقبال مردم فرهنگ دوست آن، درخواست قابل تقدیر مسئولین آن و استقبال ناشران سبب شد تا این شهرستان میزبان سومین نمایشگاه سراسری کتاب شود.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، با تاکید بر اینکه اولین آیه قرآن با امر به خواندن (اقرا...) بر رسول اکرم نازل شد گفت: فرهنگ مبنای توسعه در زندگی و زیست بشریت است.
وی، انقلاب نظام جمهوری اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس همین دیدگاه که فرهنگ مبنای توسعه در زندگی و زیست بشریت است سالیان سال است مهم ترین فعالیت خود را که برگزاری نمایشگاه های کتاب است اهتمام ورزیده و تلاش می کند تا روز به روز به غنا و رشد کمی و کیفی آن برساند.
مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در خصوص خروجی برگزاری نمایشگاه های کتاب و تاثیر آن در ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه گفت: بدون تردید نمایشگاه های کتاب یکی از موثرترین و ماندگارترین فعالیت های فرهنگی هنری است.
آشنا، دغدغه مقم معظم رهبری و توصیه معظم له به کتاب و کتابخوانی را تاکیدکرد و گفت: برپایی نمایشگاه های کتاب سبب می شود تا مردم به امر کتابخوانی روی بیاورند، کتاب آسان و سریع در اختیار مردم قراربگیرد و ترغیب به خرید و مطالعه کتاب شوند، آثار ناشران و مولفان در دسترس مردم و استفاده آنها قراربگیرد و تسهیلاتی فراهم بشود که در واقع با وجود مشکلات جدی اقتصادی کنونی بتوان از صنعت نشر حمایت کرد.
وی، حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهتمام وزیر و دکتر جوادی معاون وی در برگزاری نمایشگاه های کتاب که اگر از برنامه های دیگر کاسته شود برپایی نمایشگاه ها کاهش نیابد را یادآور شود و گفت: خوشبختانه وزارتخانه برپایی نمایشگاه های تخصصی سراسری را در محوریت کار خود قرارداده است که تا پایان سال نخستین نمایشگاه تخصصی سراسری برگزار می شود.
به گفته وی نخستین نمایشگاه تخصصی سراسری کتاب با موضوع کودک و نوجوان در استان قم تا پایان همین ماه برگزار خواهدشد.
آشنا، در پایان در مورد حمایت دولت و وزارتخانه از نمایشگاه های کتاب و اعطای تسهیلات به آن گفت: وزارت ارشاد تسهیلاتی را در این نمایشگاه فراهم می کند برای کسانیکه مراجعه می کنند معمولا حداقل از تخفیف 20 درصدی برخوردار شوند و هزینه را وزارت ارشاد پرداخت کند تا به صنعت نشر کمک بکند اما در مورد این نمایشگاه که در کاشان پایتخت کتاب برگزار می شود وزیر ارشاد پذیرفته است که سهم استان را نیز پرداخت کند.
شایان ذکر است: سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان، به عنوان چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان و سیصد و هفتاد و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی کشور با مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، فرمانداری ویژه کاشان، شورای اسلامی شهر کاشان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، بانک شهر، شهرداری کاشان و ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان از پنجم تا یازدهم دیماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در مصلای مصلی بقیة الله الاعظم این شهرستان واقع در بلوار امام رضا (ع) برگزار می شود.
بیش از 63 هزار عنوان کتاب از 276 ناشر و نمایندگی در این نمایشگاه استانی کتاب و سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان عرضه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار