کد خبر: 939780
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد
سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: 61 درصد مصوبات کارگروه‌های رفع موانع تولید در کردستان عملیاتی شده است.

پیمان الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد: استان کردستان در مجموع 780 واحد تولیدی در بخش صنعت پروانه بهره‌برداری دارد که پروانه 80 واحد آن در سال‌جاری باطل شده است.

وی اضافه کرد: 583 مورد از این واحدها فعال و نیمه‌فعال است و این واحدها با ظرفیت 20 تا 100 درصدی در استان فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: قسمت قابل توجهی از واحدهای تولیدی استان که در بخش صنعت غیرفعال و راکد شده‌اند در زمینه تولید مصالح ساختمانی فعالیت داشته‌اند.

 راه‌اندازی کلینیک صنعت در استان

وی گفت: به منظور عارضه‌یابی و آسیب‌شناسی واحدهای صنعتی دارای مشکل، شرکت شهرک‌های صنعتی با همکاری متخصصان توانمند بخش خصوصی و با بهره‌گیری از توان نخبگان استان اقدام به راه‌اندازی کلینیک صنعت در استان کرده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات گریبان‌گیر واحدهای صنعتی در استان، گفت: تنها مطرح کردن مشکلات کافی نیست و باید برای حل آنها و توانمندسازی واحدهای صنعتی اقدامات اساسی انجام شود.

به گفته وی، راه‌اندازی این کلینیک گامی مهم در راستای احصا و حل مشکلات واحد صنعتی است.

وی یادآوری کرد: مشکلات واحدهای صنعتی در استان تنها به نبود سرمایه در گردش خلاصه نمی‌شود و در بازدیدهایی که از این واحدها انجام گرفته بخشی از این مشکلات ناشی از نبود مدیران توانمند است و تا زمانی که خود مدیر پای کار نباشد نمی‌توان به نتیجه‌ای رسید.

وی تصریح کرد: نبود بازار فروش از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی است که باید در راستای شناسایی بازارهای جدید به صورت ویژه تلاش کنند.

وی از برگزاری 160 جلسه کارگروه رفع موانع تولید در سطح استان خبر داد و افزود: کارگروه‌های اصلی هم با حضور متولیان امر برگزار شده و در مجموع یک‌هزار و 100 مصوبه داشته است.

به گفته وی، در مجموع 11 هزار نفرساعت کار کارشناسی در طول برگزاری این کمیته‌ها و کارگروه‌ها در سطح استان انجام گرفته است.

وی از عملیاتی‌شدن 61 درصد مصوبات این کارگروه‌ها خبر داد و گفت: 39 درصد از این مصوبات هم در دست اقدام است که البته به چندین دلیل از حدود اختیارات استان خارج است.

وی میزان پرداخت تسهیلات طی سال گذشته در قالب این کارگروه را 60 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در زمینه اشتغال روستایی در بخش صنعت 16 میلیارد تومان و در زمینه اشتغال فراگیر هم 75 میلیارد تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر