کد خبر: 940308
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تعامل این مجموعه با دستگاه قضایی استان را سازنده و مطلوب دانست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نادر فلاحی در دوره آموزشی ضابطین قضایی یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل تصریح کرد: دستگاه قضایی در صیانت از آثار تاریخی و پرونده های قضایی مرتبط همکاری مطلوبی با ما داشته است.

وی با تاکید به تلاش اداره کل میراث فرهنگی در صیانت از آثار تاریخی با وجود کمبود امکانات، افزود: انتظار ما حمایت دستگاه قضایی در فرهنگ سازی و جذب مشارکت مردمی در صیانت از آثار تاریخی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تعداد کارکنان یگان حفاظت را 22 نفر برشمرد و افزود: این تعداد از عرصه های تاریخی و هشت موزه استان حفاظت می کنند که لازم است با صدور کارت ضابطان قضایی نسبت به بهبود عملکرد این افراد اقدام کرد.

وی همچنین حمایت دستگاه قضایی از سرمایه گذاری را قابل تقدیر دانست و گفت: لازم است برخی موانع سرمایه گذاری رفع شود چرا که متاسفانه پاسخگویی دستگاه ها به استعلامات ماه ها به طول می انجامد تا جایی که برخی سرمایه گذاران منصرف می شوند.

فلاحی افزود: همچنین انتظار می رود دادستانی در ساماندهی ساخت و سازها در محورهای گردشگری استان و رفع اغتشاشات بصری یاریگر ما باشد.

وی همچنین خواستار ساماندهی حریم پل تاریخی هفت چشمه اردبیل شد و گفت: حریم پل جهت صیانت مشخص شده و به دستگاه قضایی نیز ابلاغ شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: متاسفانه برخی اغتشاشات بصری در حریم پل مشاهده می شود که رفع آن نیازمند ورود به هنگام دستگاه قضایی است و انتظار ما حمایت دستگاه قضا جهت صیانت از آثار تاریخی استان است.

ناصر عتباتی نیز در دوره آموزشی ضابطین قضایی یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل اظهار کرد: با وجود تعدد آثار تاریخی وضعیت صیانت از آثار در این استان مطلوب است.

وی با بیان اینکه تعدد آثار مسئولیت ضابطین را سخت کرده است، اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت حافظان و نگهبانان تاریخ هستند و لازم است اقدام آن ها بر اساس دانش و انگیزه بوده و اطلاعات قضایی و حقوقی به روز رسانی شود.

دادستان اردبیل با بیان  اینکه  دستگاه قضایی با دو حوزه وقوع جرم و وقوع تخلف مواجه است، تصریح کرد: هر چند مجازات شروع به جرم به مراتب کمتر از وقوع آن است اما در حوزه میراث فرهنگی در بسیاری از مواقع نفس اقدام به جرم نیز مجازات نزدیک به وقوع جرم دارد.

عتباتی با یادآوری اینکه جرایم حوزه میراث فرهنگی تا سال 92 قابل گذشت محسوب می شد، ادامه داد: از سال 92 جرایم به شکل غیر قابل گذشت تغییر یافته و حتی در صورت عدم ورود خود اداره کل و دادستانی، سازمان های مردم نهاد می توانند اعلام جرم کنند.

وی افزود: کارکنان یگان حفاظتی که ضابط قضایی هستند می توانند در صورت مشاهده جرم مشهود مداخله کرده و در واقع ضابطان مامورانی هستند که تحت نظارت و تعلیم دادستان در کشف جرم، حفظ آثار و حتی شناسایی و جلوگیری از فرار متهم اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر