کد خبر: 940491
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
جوان‌ترین رئیس شورای شهرستان‌های چهارمحال و بختیای:
هر یک از شهرستان‌های کشور شورایی مختص به خود دارد تا با تلاش و پیگیری اعضای آن، مشکلات مردم و مسئولان را برطرف کنند.
ميترا شهبازى
سرویس ایران جوان آنلاین: هر یک از شهرستان‌های کشور شورایی مختص به خود دارد تا با تلاش و پیگیری اعضای آن، مشکلات مردم و مسئولان را برطرف کنند. اصلاح زیرساخت‌ها، بهبود معیشت و خدمات رفاهی، رفع نواقص قانونی، آموزش دهیاران و گوشزدکردن مسائل به مسئولان عالی رتبه استانی از جمله وظایف این گروه است که به‌رغم پیگیری و تلاششان، اما به دلیل وجود موانع بسیاری نمی‌توان از خدمات آن‌ها به خوبی بهره برد. یکی از این مشکلات بحث ناشناخته بودن این شورا‌ها است که آرش محمدی، رئیس شورای شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری ضمن انتقاد از نامشخص بودن جایگاه شورای شهرستان‌ها در گفت‌وگو با «جوان» در خصوص خدماتی که شورا‌ها می‌توانند ارائه دهند می‌گوید.

به عنوان رئیس شورای شهرستان شهرکرد چه برنامه‌هایی دارید و تاکنون کدامیک از آن‌ها محقق شده است؟

با توجه به اینکه رئیس هر شورا برای یکسال کاری انتخاب می‌شود، تنها می‌توان به صورت کوتاه مدت و میان‌‎مدت برنامه‌ریزی کرد. به طور حتم به این دلیل که مشخص نیست سال بعدی چه کسی رأی بیاورد و رئیس شورای شهرستان شود، نمی‌توان برنامه‌ای بلند مدت را کلید زد. اما در همین مدت زمان کوتاه هم می‌توان در راستای رفع مشکلات مردم قدم برداشت که این از وظایف اصلی اعضای شورا‌های شهرستان‌هاست. ما اکنون چندین برنامه را به صورت همزمان پیش می‌بریم که یکی از آن‌ها اصلاح جاده‌های منتهی به شهرکرد است. جاده‌هایی که در گذشته نه تنها عرض کمی داشتند، بلکه با معضل عدم برخورداری از روشنایی مناسب، آسفالت خوب و گاردریل مواجه بودند. از همین رو با شناسایی این مشکلات، پیگیری آن‌ها در ردیف برنامه‌هایمان قرار داده‌ایم. خوشبختانه اکنون عملیات عریض‌سازی جاده‌ها و اصلاح سیستم روشنایی مسیر‌ها در دست اجرا قرار گرفته است. مسیر‌های شهرستان شهرکرد به بخش لاران، شهرکرد به بخش بن، شهرکرد به شهرستان سامان مشکلات زیادی داشتند که اکنون با پیگیری‌های اعضای شورای شهرستان اصلاح آن‌ها در لیست برنامه‌های فرماندار قرار گرفته است.

علاوه بر رفع مشکلاتی در زمینه اصلاح مسیر‌های منتهی به شهرستان شهرکرد چه برنامه‌هایی دارید؟

هر ماه برای شناسایی مشکلات شهرستان، با مدیرکل‌های مختلف شهرکرد جلساتی را برگزار می‌کنیم تا ضمن شناسایی مسائل و مشکلات در راستای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم. این جلسات تاکنون مشکلات بسیاری را در حوزه‌های مختلف برای ما روشن کرده است که بحث ناقص بودن زیرساخت‌ها که اکنون در دست اصلاح است یکی از آنهاست. همچنین طی این جلسات متوجه این شدیم که تعداد زیادی از دهیاران با مسائل قانونی آشنایی کافی ندارند و همین عدم آگاهی مشکلاتی را برای آن‌ها و حوزه زیر نظرشان ایجاد کرده که قرار است به زودی کلاس‌های آموزشی را هم برای آن‌ها برگزار کنیم تا با آگاهی بخشی به آنها، مسیر خدمت‌رسانی‌شان به مردم را هموار‌تر کنیم.

فقط از طریق این جلسات ماهانه است که می‌توانید مشکلات را شناسایی کنید؟

به طور حتم نمی‌توان با جلسات ماهانه مشکلات روستا به روستای شهرستان را شناسایی کرد. برای همین وظیفه خودم می‌دانم هر هفته به یک روستا سر بزنم و در جلسات مسئولان آن‌ها حاضر شوم تا از نزدیک با مشکلاتشان آشنا شوم و مطالباتشان را به گوش مسئولان استانی و کشوری برسانم. برای مثال در یکی از روستا‌ها متوجه این شدیم که فضای ورزشی مناسبی وجود ندارد، از همین رو با تعیین زمین ورزش و جذب سرمایه‌گذار خصوصی عملیات ایجاد زمین فوتبال را آغاز کردیم.

گفتید برنامه‌های کوتاه مدت هم دارید، آن‌ها شامل چه مواردی می‌شود؟

بیشتر برنامه‌های کوتاه مدت شامل برگزاری مراسم‌های مختلفی همچون ۲۲ بهمن است تا ضمن دعوت از سخنرانان با تجربه بتوانیم چنین مناسبت‌هایی را به خوبی برگزار و مردم را آگاه کنیم.

در راستای اجرای برنامه‌هایتان هم به مشکلاتی برخورده‌اید یا همیشه مسیر برای شما هموار بوده است؟

متأسفانه این طور نیست که همیشه پیگیری‌ها به خوبی انجام شود. یکی از مشکلاتی که پیش روی اعضای شورای شهرستان است، بحث نامشخص بودن هویت ما هست. ما هنوز حتی از داشتن یک کارت شناسایی هم محروم هستیم و اغلب با در‌های بسته بسیاری مواجه می‌شویم. اگر این مشکلات نبود و استانداری در راستای هویت‌دار شدن ما تلاش می‌کرد به طور حتم می‌توانستیم طی یکسال برنامه‌های بیشتری را پیش ببریم و درصد رضایت مردم از فعالیت شورا‌ها را افزایش دهیم. این موضوع هم محقق نمی‌شود، مگر اینکه مسئولان استانی در راستای هویت‌دار شدن شورا‌ها تلاش کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار