کد خبر: 940525
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
حسن رشوند
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار «زیاد النَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کردند: فلسطین با قدرت خواهد ماند و به لطف الهی در آینده نه چندان دور، پیروزی نهایی ملت فلسطین محقق خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به معادله روشن مقاومت و پیروزی در قضیه فلسطین فرمودند: براساس این معادله، اگر مقاومت کنید پیروز خواهید بود و اگر مقاومت نکنید پیروزی نخواهید داشت، اما به فضل الهی، مردم فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی تاکنون مقاومت کرده و پیروز بوده‌اند و در همین رابطه تأکید کردند: علت پیروزی‌های مستمر ملت فلسطین در سال‌های اخیر، ایستادگی و مقاومت بوده است. در آینده و تا زمانی که مقاومت وجود داشته باشد، روند افول و زوال رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.
بشارت پیروزی فلسطینیان و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی هرچند در سخنان مقام معظم رهبری موضوع تازه‌ای نیست و ایشان در ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ با اشاره به جعلی بودن دولت صهیونیستی فرموده بودند: «برخی صهیونیست‌ها گفته‌اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته‌ای، ۲۵ سال از دغدغه ایران آسوده شده‌ایم، اما ما به آن‌ها می‌گوییم شما ۲۵ سال آینده را اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت و در همین مدت نیز روحیه اسلامی مبارز، حِماسی و جهادی، صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت»، اما تأکید مجدد رهبری بر فروپاشی رژیم صهیونیستی، نشان از نزدیکی این وعده حق دارد.
پیش از آن نیز رهبر انقلاب با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در باره فلسطین فرموده بودند: این را باید ما از وعده خدا بیاموزیم. خدای متعال در سوره بنی اسرائیل به بنی اسرائیل خطاب می‌کند: «لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَینِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوّاً کَبِیرا»؛‌ای فرزندان اسرائیل، شما دو روز و دو بار در تاریخ فساد ایجاد می‌کنید و (فساد) بزرگی در زمین به وجود می‌آورید و استعلا و استکبار به خرج می‌دهید، اما در هر دو بار کسانی از بندگان خدا، از جنود پروردگار پیدا می‌شوند که شما را به سزای فساد و علوّ و استکبارتان برسانند.
نکته قابل توجه آن است که پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری علاوه بر اتکا به وعده الهی، مبتنی بر شواهد و قرائن و نشانه‌های موجود در عرصه میدانی است که مشخصاً در این رابطه، سه نشانه را می‌توان جست‌وجو کرد:
۱- خیزش مردمی فلسطینیان که خصوصاً در انتفاضه اول (سال ۱۹۸۷) و انتفاضه دوم (انتفاضه مسجدالاقصی در سال ۲۰۰۰) به اوج رسید و رژیم صهیونیستی را دچار تزلزل کرد. البته انتفاضه فلسطینی‌ها در شرایط فعلی با فراز و نشیب ادامه دارد که نمونه‌ای از آن در تظاهرات هفتگی موسوم به «بازگشت» (دعوت به بازگشت آوارگان به فلسطین) تجلی یافته است.
۲- جنگ‌های غزه شامل جنگ ۲۲ روزه (۲۰۰۹)، هشت روزه (۲۰۱۲) و ۵۰ روزه (۲۰۱۴) و حمله‌ای که چندی پیش، بیش از دو روز به طول نینجامید. در این جنگ‌های نامتقارن، مقاومت اسلامی فلسطین با دستیابی به فناوری تسلیحات جدید به ویژه توانمندی موشکی، موفق به تغییر معادلات نظامی و امنیتی شد و قدرت مقاومت را به رخ اشغالگران صهیونیستی و حامیان غربی آن‌ها کشاند.
۳- بحران داخلی و مستمر رژیم صهیونیستی به دنبال حمله ناکام اخیر ارتش این رژیم در منطقه خان یونس در نوار غزه بار دیگر خود را نشان داد و با استعفای چند وزیر، دولت بنیامین نتانیاهو از هم پاشید. آنگونه که قرار است در فروردین سال آینده، انتخابات زودهنگام در این سرزمین برگزار شود. این در حالی است که نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی، علاوه بر چالش در داخل دولت، دارای پرونده فساد مالی بوده و بار‌ها مورد بازجویی قرار گرفته است. تراژدی اشغال فلسطین و تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ میلادی، هر چند پرونده‌ای آکنده از درد و رنج برای جهان اسلام و خصوصاً فلسطینی‌ها داشته است، اما مقاومت و مبارزات خستگی‌ناپذیر فلسطینی‌ها به ویژه طی سال‌های اخیر نویدبخش پایان محنت فلسطینی‌ها و بازگشت قدس به دامان اسلام است.
جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی رسمی آرمان فلسطین و پرچمدار رسمی مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی، در کنار کمک‌های مادی و معنوی به مقاومت فلسطین، در عرصه افکار عمومی منادی نابودی این رژیم است. از همین رو است که رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف، با استناد به آیات قرآن و وعده‌های الهی و نیز شرایط میدانی و سیاسی در فلسطین تأکید کرده‌اند که چیز زیادی از عمر رژیم اشغالگر قدس باقی نمانده است. البته دشمن صهیونیستی و حامیانش به ویژه امریکا این سخنان را نوعی عملیات روانی قلمداد کرده‌اند، اما واقعیت این است که ناکامی‌ها و تزلزل رژیم صهیونیستی روشن‌تر از آن است که عاقبت شوم آن قابل پیش‌بینی نباشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
1
0
عجب تحلیلی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار