کد خبر: 940537
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
فريدون حسن
در روز‌هایی که باید به لحاظ شرایط خاص تیم ملی فوتبال پشتیبانی محض از آن داشته باشیم تا این تیم به دور از هرگونه حاشیه و اتفاقات جانبی با روحیه بالا در جام ملت‌های آسیا حاضر شود، اما یک نفر در این میان هست که با سوءاستفاده از این فضا بی‌محاباتر از قبل به توهین و تحقیر فوتبال ایران مشغول است. یکی هست که در این روز‌های حساس به اسم اتحاد و همدلی مدام از سوی قلبش برای هواداران فوتبال در داخل کشور پیام‌های توهین‌آمیز ارسال می‌کند. متأسفانه کسی هم از مسئولان بنا ندارد به او بگوید دهانت را ببند.
کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی، حتی این روز‌ها هم که منتقدانش سکوت اختیار کرده‌اند، بنا بر مصالح ملی و موفقیت تیم در جام ملت‌های آسیا دست‌بردار نیست و از قطر پشت سر هم بیانیه صادر می‌کند. به بزرگ و کوچک فوتبال ایران توهین می‌کند و بدتر اینکه در آخرین پیامش تاریخ فوتبال کشورمان را زیر سؤال برده است.
با احترام به تیم ملی و آرزوی موفقیت و پیروزی برای ملی‌پوشان در جام ملت‌های آسیا، باید عنوان کنیم که همین امروز باید دهان جناب کی‌روش، سرمربی تیم ملی را بست. این وظیفه شخص اول فدراسیون فوتبال یعنی مهدی تاج است. اوست که باید سرمربی تیم ملی را وادار به سکوت و صحبت کردن صرف از چارچوب امور فنی تیمش کند.
کی‌روش می‌گوید پیش از حضور او در فوتبال ایران، ۸۰ درصد مردم کشورمان برای بازی مقابل بحرین به لرزه می‌افتادند. پیرمرد پرتغالی باید بداند که این مردم ۴۰ سال در برابر دشمنی‌های تمام دنیا و تحریم‌های آن‌ها یکصدا و متحد ایستاده‌اند و نلرزیده‌اند، چطور مقابل جزیره‌ای که در برابر ایران اصلاً به حساب نمی‌آید، می‌لرزند؟
به کی‌روش باید فهماند که تیم ملی ایران در اوج دوران دفاع مقدس دو بار تا مرز قهرمانی جام ملت‌ها پیش رفت، در روز‌هایی که او حتماً در اروپا مشغول خوشگذرانی بوده و نمی‌دانسته اصلاً ایران و ایرانی یعنی چه!
کی‌روش دیروز با ادبیاتی که در شأن و شعور خود اوست، مهدی تاج را خطاب قرار داد که از نزدیک شدن کروکودیل‌ها به او و تیم ملی جلوگیری کند، در حالی‌که این روز‌ها همه می‌دانند که چه کسانی کروکودیل‌وار به تیم ملی چسبیده‌اند و از کنار آن در حال ارتزاق هستند. باید یکی به سرمربی تیم ملی بفهماند دشمنی که در ذهن خود می‌پروراند، درست در کنار خود او نشسته و بیهوده دشمن را در داخل ایران جست‌وجو می‌کند. کارلوس کی‌روش باید این نکته را به خوبی درک کند و اگر مشکلی بابت درک آن دارد، این دیگر به ضریب هوشی او برمی‌گردد. نکته اینجاست که مردم فوتبال‌دوست ایران تیم ملی‌شان را عاشقانه دوست دارند و توقع قهرمانی و کسب نتیجه در خور شأن ایران دارند، اما اینطور نیست که با عدم موفقیت به تیم ملی کشورشان پشت کنند. کی‌روش هم اگر اعتباری در فوتبال ایران دارد، به واسطه همین تیم ملی است که اگر نبود، او مدت‌ها قبل به خاطر همه توهین‌ها و تحقیر فوتبال ایران باید چمدان‌ها را می‌بست و می‌رفت به دنبال مشتریان خیالی خودش، همان‌هایی که هر روز خبر عقد قراردادشان با او رسانه‌ای می‌شد، اما کار در همان حد حرف باقی می‌ماند.
تیم ملی فوتبال این روز‌ها نیازمند حمایت و همدلی است، اما این مسئله دلیل نمی‌شود که یکی به نام سرمربی تیم ملی به ملت بزرگ ایران توهین کند و افتخارات به دست آمده در روز‌های سخت را به سخره بگیرد. بنابراین به سرمربی تیم ملی فوتبال در آستانه جام ملت‌های آسیا توصیه می‌کنیم همین حالا از مردم بزرگ ایران به‌خاطر تمام توهین‌هایش عذرخواهی کند و فراموش نکند که در هفت سال گذشته نام بزرگ ایران بوده که به او اعتبار بخشیده است. کی‌روش بهتر است به جای دشمن‌تراشی و ادبیات گستاخانه در برابر فوتبال‌دوستان ایران به فکر مسائل فنی، تاکتیکی و تکنیکی تیم ملی باشد تا مانند چهار سال قبل دست خالی برنگردد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار