کد خبر: 940615
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
سازمان حقوق بشر قسط در بیانیه‌ای اعلام کرد که فلک کردن و شوک الکتریکی از جمله شیوه‌های شکنجه فعالان زن در زندان‌های سعودی است.

جوان آنلاین: «سازمان حقوق بشر قسط» خبرهای مربوط به شکنجه زندانیان زن در عربستان سعودی را تایید کرد.

سازمان حقوق بشر «قسط» با صدور بیانیه ای، جزئیات فاش شده از شکنجه فعالان زن بازداشت شده در زندان‌های عربستان را تایید کرد.

سازمان قسط تاکید کرد که همانطور که سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر اعلام کرده بودند، بازجوهای سعودی از یکی از این زنان در حالی که برهنه بود، عکس گرفتند و در زمان بازجویی این عکس را روی میز بازجویی گذاشته بودند.

یکی از بازجوها از این فعال زن بازداشت شده با تمسخر سوال کرد: پس از بازداشت، چه کسی می‌تواند از تو حفاظت کند؟ آیا سازمان‌های حقوقی می‌توانند به تو کمکی کنند؟

این سازمان همچنین افزود: فلک کردن و شوک الکتریکی از جمله شیوه‌های شکنجه این فعالان زن در زندان‌های سعودی است.

قسط همچنین از کاهش شدید وزن و آشکار شدن اثر شکنجه شدید بر روی بدن سه نفر از این فعالان خبر داد.

سازمان قسط در ادامه بیانیه خود بیان داشته است: سعود القحطانی مشاور سابق دربار سلطنتی سعودی، بارها در اتاق‌های شکنجه مشاهده شده و به یکی از زنان بازداشت شده گفته است، هر کاری بخواهم با تو می‌کنم و بدنت را هم در اسید ذوب خواهم کرد.

قسط همچنین از شکنجه روانی این فعالان بازداشت شده خبر داد و افزود: یکی از این شیوه ها، اعلام دروغ فوت نزدیکان این زنان به آنها است.

این سازمان از درخواست کمیته مستقل تحقیقات انگلیس برای دیدار با این زنان بازداشت شده در زندان‌های سعودی به منظور آگاهی یافتن از وضع آنها استقبال کرد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار