کد خبر: 940616
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
عطاالله مهاجرانی در بی‌بی‌سی فارسی:
وزیر سابق دولت اصلاحات که امروز یکی از اپوزیسیون‌های لندن نشین جمهوری اسلامی است در میزگردی تحلیلی در شبه رسانه بی‌بی‌سی فارسی ضمن بی‌اعتماد خواندن آمریکا گفت: «دیگر دوره‌ای که آمریکا بتواند برای ایران تصمیم بگیرد گذشته است.»

سرویس سیاسی جوان آنلاین: عطاالله مهاجرانی، اپوزیسیون لندن نشین و وزیر سابق دولت اصلاحات، در میزگرد تحلیلی شبه رسانه بی‌بی‌سی فارسی با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با آمریکا گفت: «ما در مقاطع مختلف با شرایط مختلف با آمریکایی‌ها مذاکره کرده‌ایم. ما در افغانستان، عراق و برجام با آمریکا مذاکره کردیم، اما تمام این مذاکره‌ها به نقطه‌ای رسیده که آمریکایی‌ها در عمل غیر قابل اعتماد بودن خود را نشان دادند.»

مهاجرانی با اشاره به دخالت‌های تاریخی آمریکا در ایران گفت: «حتما نقش آمریکا را در سقوط دولت ملی مصدق به خاطر دارید. نقش آمریکا را در سازماندهی کودتای نوژه در ابتدای انقلاب را خبر دارید. به تبع خبر دارید که آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب استراتژی تغییر نظام را مطرح کردند و حتی شاهد بودیم که مثلاً مک کین به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا صحبت از بمب باران اتمی ایران کرد و حتی ترامپ چند روز پیش وقتی تهدید کرد عبارتی را به کار برد که هر کسی آن توئیت را دید گفت تهدید اتمی است. حالا چطور ممکن است یک نفر تهدید اتمی کند، استخفاف کند، تحقیر کند [و طرف مقابل بخواهیم مذاکره کند].»

وی همچنین گفت: «زمانی که آمریکا برای ایران تصمیم می‌گرفت دیگر گذشته است. [دیگر مثلا گذشته نیست که مثلاً] امیر ارسلان افشار، رئیس تشریفات دربار شاهنشاهی، نقل می‌کند: «زمانی در اتاق خودم نشسته بودم ناگهان شاه وارد اتاق شد و درست روی صندلی که جلوی میز من بود نشست. من تعجب کردم چون آن صندلی ارباب رجوع بود. گفتم علیحضرت شما شما شاه هستید روی صندلی ارباب رجوع نشسته‌اید. چه اتفاقی افتاده است؟ شاه گفت الان سفیر آمریکا در دفتر من بود و گفت من باید بروم.» لذا به گمان من دوره‌ای که آمریکا بتواند برای ایران تصمیم بگیرد شاه برود دیگر گذشته است و اینگونه هم نیست که ایران در آستانه سقوط باشد.»

تعداد بازدید : 60
بخشی از گفت‌وگوی عطاالله مهاجرانی با بی‌بی‌سی فارسی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار