کد خبر: 940689
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
رئیس‌جمهور سودان اعلام کرد که توصیه‌هایی مبنی بر عادی‌سازی روابط با اسرائیل دریافت کرده است تا بدین ترتیب زمینه برای آرام شدن اوضاع در این کشور، که شاهد اعتراضات خشونت‌آمیز است، فراهم شود.
به گزارش العالم، «عمر البشیر» روز گذشته طی اظهاراتی گفت: «به ما عادی‌سازی با اسرائیل را توصیه کردند تا در امورمان گشایشی ایجاد شود، ولی ما می‌گوییم رزق و روزی به دست خداست و نه به دست دیگران.»
البشیر درخصوص ناآرامی‌ها و خشونت‌های جاری در سودان اظهار داشت که برای تأمین امنیت، زندگی باعزت و رفاه برای شهروندان تلاش می‌کند. رئیس‌جمهور سودان به وجود بحران در کشورش، که منجر به تظاهرات ضد دولتی شده است، اذعان کرد و در عین حال گفت: آشوب‌طلبان برای آتش‌زدن مؤسسات و اموال و نیز حمله به مراکز پلیس و نیرو‌های امنیتی وارد عمل شدند.
خارطوم، پایتخت و برخی شهر‌های سودان از دسامبر گذشته شاهد تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به بحران معیشتی است. این تظاهرات که با خشونت‌هایی همراه شده، تاکنون به کشته‌شدن ۱۹معترض و زخمی شدن ۲۱۹ تن از جمله ۱۸۷ نیروی پلیس منجر شده است. پیش‌تر یک مقام ارشد در خارطوم اعلام کرد که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اعتراضات ضد دولتی در این کشور دست دارد. در چنین شرایطی پس از گذشت دو هفته از تظاهرات در سودان در اعتراض به گرانی کالا‌های اساسی و اوضاع بد معیشتی، احزاب معارض ائتلافی را تحت عنوان «الجبهه الوطنیه للتغییر» متشکل از ۲۲ حزب و یک فراکسیون مستقل تشکیل داده و طی آن خواستار تشکیل دولت انتقالی در کشور، انحلال پارلمان و دعوت از ارتش برای حمایت از معترضان شدند. احزاب حامی البشیر نیز در پاسخ به این دعوت احزاب مخالف، هشدار دادند که این خواسته آن‌ها دعوت به کودتای نظامی است و حتی برخی احزاب نیز شدت هشدار‌ها را بیشتر کرده و درباره حضور داعش در سودان در صورت گسترش اعتراضات و حتی تبدیل سودان به «سوریه جدید» هشدار داده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار