کد خبر: 940712
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
مدیرکل هواشناسی استان کردستان:
مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود که دماهای حداقل استان در سردترین ساعت و سردترین نقاط استان در دهه آخر دی‌ماه به محدوده منفی 25 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

رحیم صدیقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: بررسی الگوها و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در روز شنبه موقتا هوای استان پایدار است.

به گفته این مقام مسوول، در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز موج دیگری از استان گذر می‌نماید که سبب بارش‌های برف و باران خواهد شد.

صدیقی تصریح کرد: روز سه‌شنبه موقتا هوا پایدار و شرایط بارشی نداریم ولی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بطور متناوب شاهد ناپایداری‌های ضعیف‌تری به شکل پوشش ابر، وزش باد با بارش‌های پراکنده برف و باران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از لحاظ دمایی تا آخر دی‌ماه دماهای غیرطبیعی و غیرمعمول در سطح استان رخ نمی‌دهد، افزود: در روزهای باقی‌مانده دی‌ماه امسال نسبت به همان روزهای دی‌ماه در دوره بلند مدت آماری، دمای غیر عادی و سردتر اتفاق نمی‌افتد.

صدیقی اذعان داشت: مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، دهه آخر دی‌ماه هوای سردی را در سطح استان خواهیم داشت که از لحاظ ماندگاری سرما قابل توجه است، اما از نظر شکستن رکوردهای دمایی دوره آماری امکان آن وجود ندارد. 

 مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: پیش بینی می‌شود که دماهای حداقل استان در سردترین ساعت و سردترین نقاط استان در دهه آخر دی‌ماه به محدوده منفی 25 درجه سانتی‌گراد برسد.

صدیقی گفت: با توجه به ماهیت پیش‌بینی، امکان تغییر در الگوهای هواشناسی وجود دارد و هرگونه تغییرات در پیش‌بینی روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر