کد خبر: 940724
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی:
مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی از خرید 1.8 میلیون تن چغندرقند در استان خبر داد.

اسمعیل کریم زاده، درخصوص مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی، اظهار داشت: از آغاز فصل برداشت چغندرقند تاکنون یک میلیون و ۸۳۹ هزار تن چغندرقند توسط کارخانه‌های قند استان خریداری شده و بیش از ۵۶ درصد از مطالبات چغندرکاران نیز پرداخت شده است.

وی، گفت: ارزش چغندر خریداری شده در استان ۵۶۸ میلیارد تومان و میزان مصرف کارخانه های استان یک میلیون و ۷۲۷هزار تن تاکنون است.

مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی، با اشاره به میزان خرید چغندرقند توسط پنج کارخانه قند آذربایجان غربی، ادامه داد: تاکنون بیشترین میزان در حدود ۴۱۰ هزار تن توسط کارخانه قند ارومیه خریداری شده است.

وی، همچنبن با اشاره به قیمت خرید تضمینی چغندر قند، ادامه داد: قیمت چغندرقند بهاره با عیار ۱۶ درصد حدود سه هزار و ۱۲۲ ریال از بابت هرکیلوگرم با احتساب کرایه حمل و نقل است.

کریم زاده، تصریح کرد: امسال ۳۰ هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان زیر کشت این محصول رفته بود که برداشت محصول ازسطح ۳۰ هزار و ۴۲۰هکتار به اتمام رسیده است .

وی، بیان کرد: با تجهیز اراضی زیر کشت این محصول به سیستم های نوین آبیاری شاهد افزایش راندمان و بهره ‌وری بیش‌ تر آب در مزارع چغندرقند هستیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر