کد خبر: 940912
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
در اولین جشنواره ملی بازار مبل رهنان مطرح شد؛
اولین جشنواره ملی بازار مبل رهنان با همکاری شهرداری اصفهان و در راستای حمایت از صنایع بومی و هنر – صنعت مبل، در منطقه 11 شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، در اولین جشنواره ملی بازار مبل رهنان که در منطقه رهنان اصفهان افتتاح شد، انواع مبلمان منزل، اداری، اتاق خواب کودک، سرویس خواب، میز و صندلی در قالب بیش از ۵۰۰ فروشگاه به مشتریان عرضه می‌شود.
هدف از این جشنواره ارائه توانمندی های استان اصفهان در زمینه صنعت چوب و مبلمان به تمام کشور است.
 این جشنواره با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، شهرداری منطقه ١١ اصفهان، صدا و سیما و مساعدت امام جمعه رهنان برگزار شده و تا پایان سال ۹۷ ادامه دارد.
نايب رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان، در آیین افتتاح " جشنواره ملی بازار مبل رهنان " با بیان اینکه صنعت مبل رهنان در همه کشور زبانزد است، اظهار کرد: از زمانی که بحث الحاق رهنان به اصفهان مطرح شد، اتفاقات خوبی در این منطقه افتاد که باید استمرار داشته باشد تا حق و حقوق مردم این منطقه لحاظ شود. امروز ما به عنوان میراث دار، مسئول حفظ و انتقال این صنعت به آیندگان هستیم.
علیرضا نصر اصفهانی دغدغه مديران شهري و استاني را حفظ سرمايه هاي گذشتگان ذکر کرد و افزود: در اين راه هر کمکي از دست مديريت شهري برمي آيد، انجام می دهیم و هر اقدامي که براي تجلي هنر مردم لازم باشد پيگيري آن وظيفه مسئولان است.
وی بر لزوم همگامی صنعت مبل رهنان با بازارهاي جهاني تاکيد کرد و ادامه داد: با وجود به اوج رسيدن صنعت مبل در جهان، سهم ايران از اين بازار تنها سه درصد است.
نايب رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: فعالان صنعت مبل در کشور باید سلیقه مصرف کنندگان را مورد توجه قرار داده و  کالاهای درخواستی مشتریان را تامین کنند زيرا دنياي رقابت و مشتريان در انتظار کارهاي جديد هستند.
وی با بيان اينکه سبک کاسبی، اقتصاد و تجارت نسبت به گذشته متفاوت شده است، تاکید کرد: وجود انسان هاي خلاق در اين عرصه لازمه پيشرفت و نوآوري است. ما می‌توانیم در زمینه صنعت مبل در دنیا عرض اندام کنیم و امروز وظیفه ما توجه جدي برای معرفی این صنعت به جهانیان است.
جشنواره مبل گامی محکم برای معرفی این صنعت به شهروندان اصفهانی است
مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان نيز در اين آيين با بيان اينکه گام هايي برای ثبت برند مبل رهنان برداشته شده است، گفت: زیر ساخت‌های اين کار فراهم و صادرات به حوزه خلیج فارس و ترکیه در دستور کار است.
حمید اشرفی با بیان اینکه در ابتدای ورود شهرداری منطقه 11 با رویکرد ثبت برند مبل رهنان جلسات متعددی با اتحادیه صنایع چوب اصفهان، انجمن صنفی مبل و تعدادی از فعالان این صنعت برگزار شد، اظهار کرد: در کمال تاسف سهم ناچیز ایران از صادرات مبل نشان می‌دهد موفق به ايفاي نقش خود به عنوان يک عامل مهم توسعه نشده ايم.
وی نبود مطالعه بازار،  فقدان تحلیل از میزان تقاضا، مشخص نبودن بازار هدف، کیفی نبودن برخی تولیدات و ابهاماتی که از وضعیت این صنعت در آینده وجود دارد را از موانع سر راه صنعت چوب رهنان ذکر کرد و افزود: این جشنوار گامی محکم برای معرفی این صنعت به شهروندان اصفهانی و کشور و قدمي برای توسعه اقتصادی و بهبود صادرات مبل است.
لزوم حفظ برند مبل رهنان به عنوان ميراثي از گذشتگان
امام جمعه رهنان نیز در این مراسم گفت: در بعضی نمایشگاه‌ها پرچم ترکیه یا کشورهای دیگر دیده می‌شود. اين در حاليست که برای حمایت از اقتصاد مقاومتی و کالای ایرانی باید با افتخار پرچم ایران را نصب کنیم. باید مبل رهنان کالایی بشود که به داشتن آن افتخار کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین حسین محمدی برند مبل رهنان را برندي شناخته شده در کشور ذکر کرد و افزود: این برند باید به عنوان میراثي از گذشتگان حفظ شود.
وي با بيان اينکه تولیدکنندگان باید هوای کارگران را داشته باشند، تاکید کرد: تولیدکنندگان بايد در این وضعیت اقتصادی، تعداد بیشتری از افراد را در امور تولید به کار گیرند تا کمکی به وضعیت معیشتی آنها شود.
امام جمعه رهنان گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها باعث جلوگیری از رونق کسب و کار کسبه می‌شود که شاید ماه‌ها منتظر مانده اند تا بهار کسب و کارشان برسد و فروش داشته باشند.
وی اظهار کرد: لازم است فعالان صنعت مبل، مبل‌های خود را در سه‌ شنبه های بدون خودرو در گذر فرهنگی رهنان به نمایش بگذارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار