کد خبر: 940914
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
رییس کل بانک مرکزی خبر داد
رئیس کل بانک مرکزی گفت: لایحه حذف چهار صفر از پول ملی روز گذشته از سوی بانک مرکزی تقدیم دولت شده است و امیدوارم هر چه سریع‌تر این مهم به نتیجه برسد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، رییس کل این بانک که صبح امروز در جمع اعضای فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت؛ با اشاره به مجموعه اقدامات بانک مرکزی گفت: در حوزه ریالی و ارز، بانک مرکزی بر بازار ارز مسلط است و این نهاد روند تعادلی نرخ ارز را با تدبیر و رعایت عوامل دخیل در بازار پیش می‌برد و همانطور که قبلا نیز گفته ام این روند تعادلی بازار ارز نبایستی براساس هیجانات کوتاه مدت پیش برده شود.

همچنین در ادامه همتی باتوجه به مجموعه اقدامات در حال انجام پیش‌بینی کرد که عرضه ارز توسط صادرکنندگان غیرنفتی شتاب بیشتری بگیرد.

بنا به اظهارات رییس شورای پول واعتبار، مهم‌ترین اقدام پیش‌روی بانک مرکزی اصلاح نظام بانکی و سامان دادن به این مهم است؛ به گفته همتی این موضوع نیز از حساسیت و اهمیت بسیاری برخوردار است و نباید شتابزده عمل شود.

رییس کل بانک مرکزی صیانت از سپرده‌های مردم و ثبات بازار پول را مهم‌ترین دغدغه بانک مرکزی خواند و تأکید کرد که این امر، اصل مهم بانک مرکزی در پیشبرد طرح اصلاح نظام بانکی است.

یادآور می‌شود که دراین جلسه همتی اعلام کرد که لایحه حذف چهار صفر از پول ملی روز گذشته از سوی بانک مرکزی تقدیم دولت شده است و امیدوارم هر چه سریع‌تر این مهم به نتیجه برسد.

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی با اشاره به منفی شدن شاخص بهای تولیدکننده در آذر ماه که نسبت به آبان ماه ۴.۵ واحد درصد کاهش داشته است و نیز توقف و کاهش رشد بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی در ماه‌های آبان و آذر ابراز امیدواری کرد با ثبات ایجاد شده در بازار و روند نرخ ارز شاهد کنترل بیشتر تورم باشیم.

گفتنی است در این جلسه، همتی در ادامه به سوالات متعدد نمایندگان در امور ارزی و اعتباری و بانکی به تفصیل پاسخ داد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
0
تنها راه استقلال بانک مرکزی و سر وسامان دادن به وضعیت بانک های کشور است
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
0
با این حساب " اختلاس های میلیاردی " نمایش میلیونی خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار