کد خبر: 940947
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
بررسی ادعا‌های عضو ستاد میرحسین موسوی در مورد دیدار او و رهبری
همه آنچه در ۹ سال گذشته از مدعیان تقلب در انتخابات ۸۸ خواسته شد، اسناد تقلب بود، هزاران کلمه حرف و ادعا و پست مجازی وقتی حتی یک دلیل برای تقلب ارائه نمی‌دهد، چیزی جز یک «هیچ» بزرگ نیست.
كبرى آسوپار
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حامیان میرحسین موسوی در روز‌های اخیر مدعی شد‌ه‌اند او خواستار انتشار فیلم کامل مذاکرات خود و رهبر انقلاب پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ شده است. حامیان فتنه سبز تلاش کردند در فضای مجازی با کلیدواژه مذاکرات ۸۸ موجی ایجاد و با اعمال فشار، نظام را به زعم خود وادار به انتشار فیلم دلخواه کنند، اما روند اتفاقات نشان داد این ظاهر ماجراست و در پشت پرده، آنان به دلیل خالی بودن دست‌شان بعد از انتشار فیلم دو دقیقه‌ای هفته قبل از رهبر انقلاب تلاش می‌کنند فضایی غیرواقعی علیه نظام ایجاد کنند و در اصطلاح توپ را به زمین نظام بیندازند، حتی یک عضو ستاد میرحسین با انتشار آنچه خود آن را محتوای دیدار رهبری و موسوی می‌نامید، می‌خواهد به این موج‌سازی ضریب بدهد، اما در عمل به دلیل همان خالی‌بودن دست‌شان شکست خوردند و از قضا آن مکالمات ادعایی رهبری و موسوی هم با کمی توجه کاملاً به سود نظام تحلیل می‌شود.
همه آنچه در ۹ سال گذشته از مدعیان تقلب در انتخابات ۸۸ خواسته شد، اسناد تقلب بود، هزاران کلمه حرف و ادعا و پست مجازی وقتی حتی یک دلیل برای تقلب ارائه نمی‌دهد، چیزی جز یک «هیچ» بزرگ نیست.

حرف‌های تکراری، ادعا‌های بی‌سند

بعد از تلاش حامیان فتنه برای راه اندازی موج مجازی مذاکرات ۸۸ در مورد انتشار گفت‌وگوی رهبرانقلاب با میرحسین موسوی، سعید شریعتی یک عضو ستاد موسوی و از اعضای حزب منحله جبهه مشارکت در توئیت‌های متوالی دیالوگ‌هایی را نوشت که معتقد بود میان حضرت آیت الله خامنه‌ای و موسوی رد و بدل شده است. او البته هیچ منبع و دلیلی بر این ادعا نداشت و خود در آخرین توئیتش اذعان کرد که دیالوگ‌ها برداشت او از مذاکرات ۸۸ است که در مجموعه دیدار‌های او با موسوی در فروردین و اردیبهشت ۸۹ بیان شده است. آنچه او نوشته اعتراض موسوی به بازداشت اعضای ستادهایش بوده که رهبری از طریق مسئولان دفترشان پیگیری می‌کنند و قبل از خروج موسوی از بیت رهبری و در همان جلسه و با پیگیری رهبری و تماس دفتر با دادستانی، موضوع حل و دستور بر آزادی آنان با احترام و بدون لحاظ سابقه داده می‌شود. باقی دیالوگ‌ها همان ادعا‌های همیشه و بی‌سند موسوی است؛ «کودتا شده است... انتخابات باید ابطال شود... مردم جلوتر از من خواهان ابطال انتخابات هستند... شورای نگهبان در انتخابات بی‌طرف نبوده است... دشمنی را آقایان در مناظره آغاز کردند... صداوسیما بی‌طرف نبوده است...» و سخنانی هم که سعید شریعتی مدعی شده مواضع رهبرانقلاب در آن جلسه بوده، همان چیزی است که در همه این سال‌ها در مورد انتخابات موضع علنی و صریح رهبری بوده است: «انتخابات با صحت پایان یافته و ابطال انتخابات تودهنی به رأی ۴۰ میلیون نفری مردم است... با این حال شما هر چه مستند مبنی بر تقلب دارید، بیاورید... قانون فصل الخطاب انتخابات را روشن کرده است... جنس شما با ضدانقلاب فرق دارد و تحریک کننده برای نافرمانی نباشید... نگذارید دعوا و اختلاف بالا بگیرد که شروعش با شماست و نهایتش معلوم نیست چه شود... تعرض به دیگران در مناظرات اشتباه بوده است...»

روشن است که اگر بخواهیم دیالوگ‌هایی را که سعید شریعتی به آن جلسه دو نفره نسبت داده، درست هم در نظر بگیریم، اتفاق جدیدی نمی‌افتد. همه چیز همان مواضع علنی است. فقط یک نکته می‌ماند؛ پیگیری رهبری برای آزادی برخی دستگیرشدگان...

موجی علیه نظام که به سود نظام شد!

سعید شریعتی در مطالبی که منتشر کرده، مدعی می‌شود میرحسین موسوی در این دیدار به رهبر انقلاب گلایه می‌کند که چر اعضای ستادهایش را دستگیر کرده‌اند و رهبری فی الفور از اعضای دفتر خود می‌خواهند که با دادستانی تماس گرفته و پیگیر موضوع شوند. مطابق ادعا‌های شریعتی هنوز موسوی در جلسه دیدار با رهبر است که اعضای دفتر رهبری خبر می‌آورند که سخنان موسوی درست است و دادستانی تأیید کرده و رهبری همان جا دستور می‌دهند این افراد با احترام آزاد شوند و برای آنان سابقه بازداشت و محکومیت لحاظ نشود و خود سعید شریعتی می‌گوید همه ما که در اوین بودیم حین همین مذاکرات با سلام و صلوات و بدون نوشتن حتی برگه‌ای و بدون گرفتن یک عکس به نزدیک‌ترین آژانس برده شدیم و تقریباً حوالی ظهر در منزل بودیم.

این روایتی که عضو ستاد موسوی تعریف می‌کند نشان می‌دهد که اگر موسوی گلایه‌ای بر حق بیان می‌کرد، حتی در همان زمانی که اردوکشی خیابانی داشت و حامیانش کف خیابان مشغول آشوب بودند، الساعه به آن اعتراض او رسیدگی شده و دستورات لازم هم داده می‌شد، بنابراین اینگونه نبود که نظام نسبت به اعتراضات او بی‌اعتنا باشد و اگر سندی ارائه دهد، توجهی نکند. اگر درخواست اصلی او یعنی ابطال انتخابات عملی نشد، برای آن بود که او حتی یک خط سند ارائه نداد که بشود روی آن تصمیم گرفت که آیا تقلب شده است یا خیر.

اسناد تقلب کجاست؟

جریان حامی فتنه تلاش کرد با ایجاد موجی مجازی نظام را تحت فشار قرار دهد که مذاکرات موسوی و رهبر انقلاب را منتشر کند. این تلاش پس از آن صورت گرفت که فیلمی دو دقیقه‌ای از سال ۸۸ و یکی از دیدار‌های خصوصی رهبری منتشر شد که در جمعی کم تعداد از فضای حوزه می‌فرمایند: «آقای موسوی اعلام کرد که در این انتخابات تقلب شده است و دعوت مردم به نافرمانی، به شورش... سؤال این است: شما از کجا فهمیدید در انتخابات تقلب شده؟ چه دلیلی اقامه شد؟... من یک نفر را پیش ایشان فرستادم. گفتم یک تنبه به ایشان بدهیم تا ایشان عقب بنشیند. ایشان (نماینده رهبری) رفت و برگشت و حرف‌هایی زد که من را خیلی متعجب کرد. ایشان (موسوی) گفته بود نه! باید انتخابات ابطال شود! ما امروز جلسه داشتیم با فلان کس و فلان کس و فلان کس و همه در آن جلسه اتفاق نظر داشتند که باید انتخابات ابطال شود. من واقعاً متحیر شدم. از آن چهار نفر که در آن جلسه بودند، دو نفرشان که آقای خاتمی و آقای هاشمی هستند، منکر شدند. دو نفر دیگر باقی ماندند که یک نفر خود آقای موسوی بود.» در پاسخ به انتشار این فیلم، جریان حامی فتنه خواست بگوید حرف‌هایی منتشر نشده است که نظام از انتشار آن هراس دارد و اگر منتشر بشود خیلی اتفاقات خاصی می‌افتد، اما آنچه سعید شریعتی منتشر کرد، نشان داد هیچ حرف جدیدی باقی نمانده است و دست جریان مقابل در زمینه اسنادی که تقلب را ثابت کند، خالی است. در واقع موجی که ایجاد کردند، علیه خودشان شد.

بازی علیه نظام علیه موسوی شد

حال این سؤال ایجاد شده است که چرا خود موسوی در همه این سال‌ها مضامین آن دیدار ادعایی را منتشر نکرده است؟! اگر از داخل حصر می‌شود پیغام برای درخواست انتشار فیلم فرستاده، چرا نشود مضامین دیدار را خود منتشر کند؟ حالا بماند که تا بیش از ۵ /۱ سال پس از این دیدار ادعایی و مذاکرات ۸۸ موسوی در حصر هم نبود و همان طور که توانسته برای شریعتی و اعضای ستادش از جلسه بگوید، می‌توانسته علنی هم منتشر کند، اما واقعیت آن است خود هم می‌دانند که آن جلسه از استدلال و استناد و حرف منطقی در مورد ادعای تقلب و درخواست ابطال انتخابات تهی است و صرفاً با موج‌سازی دروغین خواستند بگویند یک خبر‌هایی در آن جلسه بوده که نمی‌دانید چه خبر است و نظام نمی‌خواهد منتشر کند! سعید شریعتی هم همان طور که پیش‌تر گفته بود به عنوان عضو ستاد موسوی از نشست اعلام پیروزی او بی‌خبر بوده، اینجا هم گویا در جریان نبوده و نا‌هماهنگی با مهره‌های اصلی متن مذاکرات را طبق حافظه خود و شنیده‌ها از موسوی منتشر کرده و نقشه را برهم زده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
احسنتتت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار