کد خبر: 941063
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان:
آستان مقدسه حرم حضرت زینب(س) می‌تواند به یکی از بهترین فضاهای فرهنگی شهر تبدیل شود زیرا در این مکان مقدس می‌توان در قالب فرهنگسرا به مردم خدمات فرهنگی ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،مرتضی رشیدی در حاشیه بازدید مدیران شهری از آستان مقدسه حضرت زینب(س) که بنا به خواسته تولیت آستان برای استفاده از ظرفیت‌های این مجموعه انجام شد، اظهارکرد: برای افزایش نشاط اجتماعی و فرهنگ‌سازی در راستای کاهش معضلات اجتماعی باید اقدامات بیشتری انجام شود، البته در این راستا از ارایه آموزش‌های فرهنگ شهروندی نباید غافل شد.
وی افزود: با توجه به مستعدبودن منطقه 14 شهرداری اصفهان در زمینه آسیب‌های اجتماعی، باید تمام بسترها و ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی را بکارگیریم تا حاشیه متن را تحت تاثیر قرار ندهد.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه آستان مقدسه حرم حضرت زینب(س) می‌تواند به یکی از بهترین فضاهای فرهنگی شهر تبدیل شود، گفت: در این مکان مقدسه می‌توان در قالب فرهنگسرا به مردم خدمات فرهنگی ارایه کرد.
وی خاطرنشان کرد: در آستان مقدسه حضرت زینب(س) ظرفیت مناسب برای برگزاری گردهمایی‌های بزرگ40 تا 50 هزار نفری و خلق رویدادهای فرهنگی مردمی وجود دارد.
رشیدی ادامه داد: ادارات وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان آماده همکاری تنگاتنگ با مدیریت آستان مقدسه حرم حضرت زینب(س) است.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی دوران ساخت فرهنگسرا و دعوت از مردم برای حضور در این مراکز به پایان رسیده است، گفت: ما باید به دل محلات شهر برویم و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی شهروندان را برای استفاده از این برنامه‌ها جذب کنیم.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان اظهارکرد: به منظور کاهش معضلات اجتماعی بخش‌های مختلف سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از ظرفیت‌های بالقوه این آستان استفاده خواهد کرد.
رشیدی خبر از تشکیل کمیته کاهش آسیب‌های اجتماعی در معاونت اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان داد و گفت: در این کمیته پنج منطقه شهر اصفهان از جمله منطقه 14 درگیر شده و برای سال آینده برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته که سیاست‌گذاری برای اجرای آنها در حال انجام است تا رویدادهای جامع و مشترکی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این منطقه داشته باشیم؛ البته گروه مخاطب هدف ما در برنامه‌های فرهنگی کودکان، نوجوانان و بانوان هستند.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه امکانات فرهنگی منطقه 14 شهرداری اصفهان علی‌رغم تلاش‌های انجام شده، همچنان مطلوب نیست، گفت: در این منطقه ظرفیت مردمی نهفته باقی مانده که باید با حضورمان این ظرفیت‌ها را شناسایی، نقاط ضعف را به قوت و تهیدها را به فرصت تبدیل کنیم تا محله‌هایی با نشاط به دور از آسیب‌های اجتماعی بسازیم.
وی با بیان اینکه روز پنج شنبه هفته جاری نخستین نشست بازسازی روابط آسیب دیده همسران ویژه بانوان در آستان مقدسه حرم حضرت زینب(س) با حضور دکتر حبشی برگزار می‌شود، گفت: این برنامه در ادامه سلسله برنامه‌هایی است که در مناطق محروم و مستعد آسیب برگزار خواهد شد.  حرم حضرت زینب(س) مرکز ثقل برنامه‌های فرهنگی
مدیر اجرایی و عضو هیئت امنای آستان مقدس حضرت زینب(س) نیز در این مراسم اظهارکرد: آستان مقدسه حرم حضرت زینب(س)  مرکز ثقل برنامه های ویژه فرهنگی برای خانواده ها به ویژه بانوان است
حجت الاسلام و المسلمین محسن صادق‌زاده با بیان اینکه تمام فعالیت‌های آستان مقدسه حرم حضرت زینب(س) بر اساس یک هدف‌گذاری انجام می‌شود، افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند:« همه بقاع و امامزادگان باید قطب فرهنگی شود»، برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر حرم حضرت امام رضا(ع) در شهر مشهد مقدس به عنوان قطب اول زیارتی کشور، حرم حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم دومین، حرم حضرت شاهچراغ در شیراز سومین، حرم شاه عبدالعظیم در شهر ری قطب چهارم و حرم حضرت زینب(س) دختر حضرت موسی بن جعفر (ع) در اصفهان قطب پنجم زیارتی کشور به شمار می‌رود.
مدیر اجرایی و عضو هیئت امنای آستان مقدسه حضرت زینب(س) با بیان اینکه طرح‌های توسعه منطقه برای ارتقاء سطح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه 14 است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم به چشم‌اندازهای ترسیم شده برای این آستان مقدسه دست پیدا کنیم.
وی اظهارکرد: روز پنج شنبه هفته‌جاری نخستین نشست بازسازی روابط آسیب دیده همسران ویژه بانوان در آستان مقدسه حرم حضرت زینب(س) با حضور دکتر حبشی برگزار می‌شود که از عموم علاقمندان دعوت می شود با حضور خود بر غنای این برنامه بیفرایند.
 افزود: امسال شورای سیاست گذاری تجمعات بزرگ مردمی تصمیم گرفته که در روز شهادت حضرت زهرا(س)، آستان مقدسه حضرت زینب(س) مرکزیت تجمع هیئات مذهبی شهر باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محسن صادق‌زاده با بیان اینکه آستان مقدسه حضرت زینب(س) در شب‌های قدر میزبان حدود 60 هزار نفر زائر بود، اظهارکرد: با توجه به اینکه صحن جامع امام رضا(ع) این حرم ظرفیت پذیرایی از جمعیت‌های گسترده را دارد، برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح بالا منتظر تکمیل میدان بزرگ شهری نمی‌مانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر