کد خبر: 941321
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
هند پرداخت پول نفت ایران را به روپیه آغاز کرده است. این اولین پرداخت از زمان اعمال تحریم های آمریکا علیه تهران در ماه نوامبر است.

جوان‌آنلاین: هند پرداخت پول نفت ایران را به روپیه آغاز کرده است. این اولین پرداخت از زمان اعمال تحریم های آمریکا علیه تهران در ماه نوامبر است.
واشنگتن یک معافیت 6 ماهه به هشت کشور از جمله هند داد تا به واردات نفت از ایران ادامه دهند .
هند، سومین وارد کننده بزرگ نفت دنیا قصد دارد به خرید نفت از ایران ادامه دهد، در حالی که ایران هم از روپیه برای پرداخت پول واردات از هند استفاده خواهد کرد .
چاران سینگ، مدیر اجرایی بانک دولتی UCO گفت:« امروز ما مقدار زیادی نفت از برخی شرکت های نفتی دریافت کردیم». او نام پالایشگاه‌ها و مقدار نفت دریافت شده را افشا نکرد .
دهلی نو اخیراً طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد پول پرداختی به شرکت ملی نفت ایران را برای واردات نفت، از مالیات معاف کرده است. به این ترتیب پالایشگاه ها می توانند حدود 1.5 میلیارد دلار از این پرداخت‌ها سود ببرند .
یک منبع صنعتی گفت که شرکت ملی نفت هند و شرکت پالایشگاهی مانگالور پول واردات نفت از ایران را پرداخت کرده اند .
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در روز سه شنبه گفت ایران در حال ایجاد یک مکانیزم پرداخت است که شامل معامله پایاپای با شرکای تجاریش مثل هند، چین و روسیه می شود. دلیل آن هم تاخیر در ساخت مکانیزم خاص پرداخت اتحادیه اروپا برای تسهیل تجارت با تهران است .
در دور قبلی تحریم‌های آمریکا، هند 45 درصد پول نفت ایران را به روپیه و بقیه را به یورو پرداخت کرد ولی این بار طی قراردادی قرار است تمام پرداخت ها به روپیه باشد چون دهلی‌نو می‌خواهد تعادل تجاری خود با تهران را بهبود بخشد .
کل واردات هند از ایران حدود 11 میلیارد دلار از اوایل نوامبر بود که 90 درصد آن را نفت تشکیل می داد .
سینگ گفت:« پالایشگاه های هند قبلا پرداخت هایی به 15 بانک داشته اند ولی حالا به حسابهای تنها 9 بانک ایرانی واریز دارند چون یکی از آنها بسته شده و آمریکا بر پنج تای دیگر تحریم های ثانویه وضع کرده است» .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار