کد خبر: 941422
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
دومیـن جلسـه رسیدگی به اتهامات چهار نفر از متهمان پرونده شرکت «دومان توکان» به ریاست قاضی صلواتی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی در حالی برگزار شد که متهم ردیف اول در ابتدای دفاعیات با وکیل خود بگو – مگو داشت. دومان خطاب به دادگاه گفت: «وکیل من تسخیری است و او ر‌ا قبول ندارم.» وی در ادامه با تأکید بر اینکه در پرونده وی وصف کیفری وجود ندارد اعتقاد داشت اتهاماتش قابل رسیدگی در دادگاه انقلاب و ویژه نیست، اما قاضی صلواتی این ادعا را براساس استیجازه رهبری رد کرد و خطاب به وی گفت: «ما یک لیست ۶۱نفره د‌ر اختیار شما و سه متهم دیگر قرار دادیم و خودتان وکیلتان ر‌ا انتخاب کردید» که متهم در پاسخ گفت: «وکلای تسخیری من حتی کیفرخواست را مطالعه نکردند.» وکیل متهم خطاب به متهم گفت: «ما بابت این پرونده یک قرا ن. پول هم نگرفته‌ایم، یک صبح تا ظهر به دادگاه آمدیم و با شما صحبت کردیم. چر‌ا دروغ می‌گویید؟!.» وکیل دیگر این متهم نیز گفت: «ما چهار نفر مرتب با شما د‌ر تماس بودیم و شما مطالبات و مسائل خود ر‌ا د‌ر میان می‌گذاشتید.»
نیره ساری
دادگاه دوم شرکت «دومان توکان» با اظهارات شکات و کارشناس دادگستری آغاز شد. شاکی خود در مقام دفاعیه برای متهم برآمد و از دادگاه خواست ضمن حفظ اموال از جرایم دیگر متهم چشم‌پوشی کنند! محمدعلی جوزانی یکی از شکات این پرونده با حضور د‌ر جایگاه نکاتی ر‌ا بیان کرد که به‌زعم خود د‌ر روند دادرسی مؤثر است.
وی اعلام کرد: نگرانی رئیس شرکت این است که به محض اعلام اموال، آن ر‌ا به نفع دولت مصادره کنند و و‌ی، متهم به پولشویی شو‌د و چیزی به سرمایه‌گذاران نرسد. به همین خاطر از شما می‌خواهیم ضمن حفظ اموال از جرایم دیگر متهم چشم‌پوشی کنید.

بررسی ۴۶ حساب متهمان و ۷۰ هزار تراکنش بانکی
کارشناس رسمی دادگستری فردی بود که در جلسه دوم دادگاه بیان داشت: ناچار شدیم برای حسابرسی این شرکت حساب‌های شخصی متهمان و مدیران شرکت را بررسی کنیم که در این بررسی‌ها ۴۶ حساب بانکی بررسی و ۷۰ هزار تراکنش این حساب‌ها رسیدگی شد.
اما در ادامه دادگاه ارائه دفاعیات متهم با تذکرات متعدد و مکرر قاضی صلواتی مبنی بر عدم جوسازی و توهین علیه سیستم قضایی کشور رو‌به‌رو شد.
متهم ردیف اول پرونده، ابتدا به عدم قبول وکالت وکیل خود به نام دادفر از سوی قاضی اعتراض کرد و گفت: وکیل من به شعبه آمده و شما گفته‌اید، تمبر باطل کن، اما وکالت او را نپذیرفته‌اید و وکلای تسخیری به من معرفی کرده‌اید که حتی کیفرخواست را مطالعه نکرده‌اند و آن را از من مطالبه می‌کردند.
قاضی صلواتی، در پاسخ به اظهارات متهم با استناد به تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری گفت: وکلای مفسدان اقتصادی، باید از لیست مورد تأیید قوه‌قضائیه انتخاب شوند؛ این لیست در اختیار شما و سه متهم بازداشتی پرونده قرار گرفته و شما این وکلا را انتخاب کرده‌اید. وکلای شما تسخیری نیستند، کیفرخواست را هم مطالعه کرده‌اند. به جای اینکه جوسازی کنید، پاسخگوی دادگاه و ۱۸۶ مالباخته‌ای باشید که پولشان ضایع شده است.

جدل متهم و وکلا مقابل قاضی
اظهارات متهم درخصوص وکلایش با واکنش چهار وکیل مورد تأیید قوه‌قضائیه روبه‌رو شد و آن‌ها نیز ضمن تکذیب اظهارات دومان سهند گفتند: ما یک روز کامل در زندان با شما صحبت کردیم؛ کیفرخواست هم در اختیار ما ست و اگر می‌خواهی به دروغ‌گویی‌هایت ادامه بده!
متهم در ادامه به نامه خود به وزیر اطلاعات و دادسرا مبنی بر توان بازگرداندن پول‌ها طبق زمانبندی اشاره کرد و گفت: تمام اقرار‌هایی را که در کیفرخواست به من منتسب کرده‌اند، رد می‌کنم؛ چراکه طبق قانون، اقرار با اکراه ارزشی ندارد. در پی بازگرداندن پول مردم و آماده مصالحه با شاکیان پرونده هستم.
قاضی صلواتی، خطاب به متهم گفت: اگر منظور شما از تعیین زمانبندی برای برگرداندن پول‌ها این است که آزاد شوی و این کار را بکنی، بدان که دادگاه با آزادی‌ات مخالفت است و شما باید پول‌ها را در حالی برگردانی که در زندان باشی.
قاضی صلواتی همچنین در بخش دیگری از این دادگاه به متهم تذکر داد که با تهدید شاکیان، از آب گل‌آلود ماهی نگیرد و تأکید کرد که شما (دومان سهند) با تطمیع شکات، درصدد ایجاد اختلاف بین آن‌ها هستی! نماینده دادستان نیز به متهم گفت: فایل صوتی از شما به دست آمده است که شاکیان را تهدید کرده‌ای.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار