کد خبر: 941489
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
رئیس بانک مرکزی انگلیس می‌گوید که طی سال‌های آتی مجموعه‌ای از ارزها، جایگزین دلار آمریکا به عنوان تنها ارز مسلط کنونی برای تجارت بین‌المللی می‌شوند. رئیس بانک مرکزی انگلیس می‌گوید یوآن چین، می‌تواند یکی از جایگزین‌های دلار آمریکا باشد. با این حال، وی هشدار داد که چنین تغییر و تحولی یک‌شبه رُخ نخواهد داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: رئیس بانک مرکزی انگلیس می‌گوید که طی سال‌های آتی مجموعه‌ای از ارزها، جایگزین دلار آمریکا به عنوان تنها ارز مسلط کنونی برای تجارت بین‌المللی می‌شوند.

به گزارش جوان آنلاین، در شرایطی که دلار آمریکا در شرایط کنونی همچنین ارز عمده جهانی برای حفظ ذخایر ارزی است، برخی بانک‌های مرکزی کشور‌ها می‌گویند که ارز برای همیشه ارز اصلی مبادلات تجاری باقی نخواهد ماند.

روز چهارشنبه گذشته بود که رئیس بانک انگلیس (بانک مرکزی انگلیس) با اشاره به این نکته گفت: «نهایتا ما ارز‌های ذخیره به جای ارز ذخیره دلار آمریکا خواهیم داشت.»

به گفته مارک گارنی، رئیس بانک انگلیس، نیمی از تجارت جهانی از طریق دلار آمریکا انجام می‌شود، هرچند که سهم آمریکا در تجارت جهانی تنها حدود ۱۰ درصد بد.

رئیس بانک مرکزی انگلیس می‌گوید یوآن چین، می‌تواند یکی از جایگزین‌های دلار آمریکا باشد. با این حال، وی هشدار داد که چنین تغییر و تحولی یک‌شبه رُخ نخواهد داد.

به گفته گارنی، اقتصاد آمریکا در نیمه دوم قرن ۱۹ میلادی از اقتصاد انگلیس پیشی گرفت، اما تا ۱۹۰۲ به‌طول انجامید تا اینکه دلار آمریکا بتواند ارز مسلح در تجارت بین‌المللی شود.

در همین حال، شبکه راشاتودی روسیه دیروز پنجشنبه گزارش داد که مسکو ۱۰۰ میلیارد دلار از ذخیره‌های ارزی خود را به یوآن چین، یِن ژاپن و یورو تغییر می‌دهد، اقدامی که هدف تنوع بخشیدن به ذخایر ارزی و دوری جستن از دلار آمریکا است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار