کد خبر: 941675
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
فرمانده سپاه استان البرز تاکید کرد
فرمانده سپاه استان البرز با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اهمیت پدافند غیرعامل را باور کنند، گفت: پیوست پدافند غیرعامل در پروژه‌های عمرانی باید لحاظ شود.

سردار یوسف مولایی در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان همراه بود، با اشاره به اینکه باید به این سؤال پاسخ بگوییم که مأموریت پدافند غیرعامل چیست؟ گفت: مأموریت اساسی پدافند غیرعامل حفظ و صیانت از مردم، منابع، سرمایه‌ها و داشته‌هایمان در همه حوزه‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه باید تهدیدهای موردتوجه استان را شناسایی کنیم، گفت: باید آمادگی‌ها در مواجه با تهدیدها و بحران‌ها نیز موردسنجش قرار گیرد.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه تهدیدهای موردتوجه استان متنوع و زیاد است، گفت: حوادث طبیعی زیادی ازجمله سیل، زلزله و غیره این استان را تهدید می‌کند.

سردار مولایی در بخش دیگری با اشاره وجود کارخانجات متعدد در استان، گفت: این‌ها سرمایه‌هایی است که نیازمند صیانت است. آسیب‌هایی که متوجه این کارخانجات است باید شناسایی و پایش شوند.

وی با تأکید بر اینکه آسیب‌های که کارخانجات برای محیط‌زیست دارند باید شناسایی شود، گفت: طی سال‌های اخیر بسیاری از نهادها ازجمله سپاه و استانداری تهدیدهایی که می‌تواند موردتوجه استان باشد را شناسایی کرده‌اند.

فرمانده سپاه استان البرز به شرایط اقلیمی و بومی منطقه اشاره کرد و گفت: هم‌جواری البرز با پایتخت نیز از جهات مهمی نیازمند بررسی است باید آسیب‌های که از این حوزه نیز متوجه استان می‌شود را شناسایی کنیم.

سردار مولایی گفت: برخی تهدیدها شناسایی و در دست بررسی جهت طراحی‌های پدافند غیرعامل قرارگرفته است. این مهم نیازمند مسئولیت‌پذیری از سوی مسئولان و سرمایه‌گذاری است.

وی با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اهمیت پدافند غیرعامل را باور کنند، گفت: یکی از مشکلات پدافند غیرعامل این است که برخی از مدیران این مهم را باور نکرده‌اند.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه هزینه در حوزه پدافند غیرعامل مانند سرمایه‌گذاری است، گفت: ما علم و امکانات این مهم راداریم.

سردار مولایی بابیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پدافند غیرعامل را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: برای هر پروژه‌ای باید یک پیوست پدافند غیرعامل لحاظ شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار