کد خبر: 941883
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
اختصاص ۳ هزارو ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زرآباد به کشت موز سبب شده تا این منطقه قطب تولید این محصول در سیستان و بلوچستان شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان با اعلام این خبر گفت: در این منطقه ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار زیر کشت محصولات زراعی و باغی است و از میزان ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار با تولید ۶۹ هزار تن به محصولات زراعی و ۳ هزارو ۹۰۰ هکتار با تولید ۷۵ هزار و ۵۰۰ تن به محصولات باغی اختصاص دارد. مجتبی پیری افزود: افزون بر ۱۱۰ هزار تن موز از ابتدای امسال تاکنون از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف داخل کشور شده است. وی ادامه داد: ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از سطح باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

این مسئول با بیان اینکه برداشت موز در سیستان و بلوچستان در طول سال انجام می‌شود، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۳۰ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف داخل استان و کشور شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه از سطح ۹ هزار هکتار از باغات میوه‌های گرمسیری استان ۱۶۰ هزار تن انواع محصول برداشت می‌شود که موز با تولید ۱۳۰ هزار تن بیشترین تولیدات این بخش را به خود اختصاص داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار