کد خبر: 941912
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
اسفندیار قره‌باغی روی ناو سهند «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» را خواند
جمعی از هنرمندان همراه با تنی چند از مدیران فرهنگی کشورمان در سفری سه روزه به مناطق دریایی جنوب با عنوان «اردوی دریایی راهیان نور» با توان عملیاتی ارتش و سپاه در مقابل دشمنان آشنا شدند.
به گزارش «جوان» به نقل از سازمان بسیج هنرمندان کشور، اردوی راهیان نور دریایی هنرمندان نامی کشورمان طی سه روز با همکاری سازمان بسیج هنرمندان، سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج این وزارتخانه در منطقه دریایی بندرعباس و جزایر ابوموسی و تنب کوچک برگزار شد. در این اردو که با حضور چهره‌های مشهور سینما، تلویزیون، شعر و ادبیات، تئاتر، موسیقی و هنر‌های تجسمی همراه بود، ابتدا هنرمندان با دو پرواز اختصاصی راهی جزیره ابوموسی شدند و به بازدید از توان نظامی و عملیاتی سپاه پاسداران در این جزیره استراتژیک پرداختند.
هنرمندان حاضر در اردوی راهیان نور دریایی در گام نخست عزیمت به جزیره ابوموسی، با حضور در شناور «طاووس» به تماشای فیلمی دیده‌نشده نشستند که قدرت مقابله قایق‌های تندرو جمهوری اسلامی با ناو‌های هواپیمابر امریکا را آشکار می‌کرد. این فیلم، نشان داد امریکا و سایر قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل مردان با اراده‌ای که دفاع از مرز‌های آبی ایران را بر عهده دارند، چنان با خضوع رفتار می‌کنند که مجبورند برای گذر از نزدیکی آب‌های کشورمان، پرچم خود را پایین آورده و پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران را بالا ببرند. آن‌ها که از سراسر آب‌های جهان با غرور و تکبر عبور می‌کنند، در خلیج فارس، مقهور قدرت نیرو‌های سپاه هستند. توضیح درباره ترکیب جمعیتی ابوموسی، موقعیت جغرافیایی این جزیره مهم و فاصله آن از ایران و امارات متحده عربی از دیگر بخش‌های این سفر دریایی بود.
در ادامه روی عرشه این شناور دریایی، اسفندیار قره‌باغی خواننده سرود «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» با خواندن این سرود تاریخی، هنرمندان را به وجد آورد، به نحوی که چهره‌های نام‌آشنای ایرانی با مشت‌های گره‌کرده او را در خواندن این سرود همراهی می‌کردند. همچنین مرشد محسن میرزاعلی با اجرای نقالی روی عرشه طاووس به مدح مولا علی (ع) پرداخت.
بازگشت به ابوموسی، بازدید کامل‌تر از این جزیره مهم و دیدار با تنی چند از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های روز اول اردوی راهیان نور بود.
روز دوم این اردو به بازدید از کارخانه کشتی‌سازی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سواحل بندرعباس اختصاص داشت. حضور روی عرشه ناوشکن بزرگ سهند و تماشای بخش‌های مهم آن، با تقدیر از چند تن از هنرمندان از سوی امرای ارتش همراه بود. شامگاه پنج‌شنبه که با ایام فرخنده میلاد حضرت زینب (س) همراه بود، با جشنی در منطقه ساحلی بندرعباس موسوم به میدان پرچم گذشت. در این جشن هم قطعات موسیقی بسیار جذابی اجرا شد.
هاشم‌زاده مجری این مراسم هنرمندان را نوبت به نوبت به جایگاه دعوت کرد تا به اجرای برنامه بپردازند. تقدیر از چند تن از اعضای خانواده شهدای مدافع حرم، اجرای موسیقی با صدای ستار سهرابی، اجرای نقالی دفاع مقدس و همخوانی سرود «مرز پرگهر» با صدای سه خواننده از دیگر بخش‌های این شب به یادماندنی بود. در حاشیه این مراسم، جمال شورجه خبر‌های تازه‌ای از پروژه بزرگ «موسی» (ع) داد و گفت: این سریال تلویزیونی در ۷۲ قسمت به تهیه‌کنندگی سیداحمد میرعلایی از نیمه دوم سال بعد فیلمبرداری می‌شود و اکنون در مرحله مقدماتی پیش‌تولید است.
در ادامه این مراسم اسفندیار قره‌باغی، هنرمند پیشکسوت موسیقی که پیش از این هم سرود «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» را خوانده بود، علاوه بر بازخوانی این سرود تاریخی و غرورآفرین، قطعه «تو بمان» با صدای زنده‌یاد محمد نوری را نیز بازخوانی کرد. همچنین جمشید عزیزخانی، خواننده پیشکسوت موسیقی مقامی نیز با خواندن قطعاتی به زبان‌های کردی و فارسی، حال مهمانان این جشن بزرگ را خوش کرد. در ادامه این جشن، مصطفی محدثی خراسانی و رضا اسماعیلی، دو پیشکسوت شعر انقلاب، غزل‌هایی از خود درباره ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی خواندند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار