کد خبر: 941933
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
موج اعلام نامزدی زودهنگام دموکرات‌ها به راه افتاده است تا به این ترتیب مشخص شود که دموکرات‌ها حمله‌ای همه‌جانبه و در عین حال میلیمتری را برای کسب رأی با دونالد ترامپ آغاز کرده‌اند. در چنین شرایطی و درحالی که جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق امریکا قرار است کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را فردا اعلام کند، ترامپ با حمله‌ای تند به او به عنوان لیدر احتمالی جریان سنتی دموکرات‌ها نشان داد که امیدوار است با همان روشی که هیلاری کلینتون را از دور خارج کرد، این بار نیز دموکرات‌ها را از رسیدن به کاخ سفید محروم سازد.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا روز شنبه در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت: بایدن داخل تلی از زباله بود تا اینکه اوباما او را به عنوان معاونش انتخاب کرد. ترامپ در این مصاحبه همچنین فرصت‌های بایدن را برای شکستش رد کرد و گفت: می‌دانید، خیلی‌ها می‌گویند بایدن بسیار خوب عمل می‌کند، اما او همیشه یک درصدی بوده است. او دو یا سه بار نامزد شده، اما هرگز بالاتر از یک درصد رأی نیاورده است. تا اینکه اوباما آمد و او را از انبار آشغال‌ها بیرون کشید و معاون خودش کرد. شاید او پیشرو باشد، اما در اصل او یک مرد یک درصدی است. او ضعیف است. ما شاهد خواهیم بود چه اتفاقی برای بایدن می‌افتد. فکر می‌کنم که او در حال حاضر پیشرو است، البته طبق آن چیزی که من می‌دانم.
پیش از بایدن، سناتور الیزابت وارن از بال چپ دموکرات‌ها یک کمیته بررسی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری به راه انداخت و چهار سناتور دموکرات دیگر نیز گام‌هایی در راستای کاندیداتوری برداشتند. پس از وارن، جان دلانی، نماینده سابق ایالت مریلند و در نهایت روز گذشته جولیان کاسترو وزیر مسکن باراک اوباما هم به کسانی پیوسته‌اند که تصمیم خود را به عنوان نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری امریکا اعلام کرده‌اند. همچنین تولسی گابارد، نماینده هاوایی و اولین هندوی انتخاب شده به نمایندگی کنگره اعلام کرده است که برای اعلام کاندیداتوری برنامه‌ریزی می‌کند.

پنهان کردن جزئیات دیدار با پوتین
واشنگتن پست گزارش کرده است که دونالد ترامپ بار‌ها به دنبال پنهان کردن جرئیات تعاملات شخصی خود با پوتین بوده است.
گزارشی که از سوی واشنگتن پست منتشر شده، به نقل از مقامات فعلی و سابق امریکا ادعا می‌کند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا پس از نشست سال ۲۰۱۷ با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که در آلمان صورت گرفت، به مترجم خود دستور داد که هیچ جزئیاتی را درباره آنچه در این دیدار گذشته، به مقامات دولتی ارائه ندهد.
طبق گزارش‌های منتشر شده، این اقدام ترامپ زمانی آشکار شد که یک مشاور کاخ سفید و مقام ارشد وزارت خارجه امریکا، علاوه بر گزارشی که از سوی رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه وقت که در این نشست حضور داشت تنظیم شده بود، از مترجم اطلاعات بیشتری درخواست کرد.
یک سخنگوی کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود به واشنگتن پست گفت، پس از آنکه دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا «با یک سیاست ناقص به دنبال ایجاد شراکت در قبال شراکت» بود، دولت ترامپ برای «توسعه روابط با روسیه» اقدام کرد.
به گزارش هافینگتن پست، ترامپ در پاسخ به پرسش شبکه فاکس‌نیوز درباره این گزارش مدعی شد که «چیزی را پنهان نکرده» و خوشحال می‌شود مسائلی را که با پوتین درباره آن‌ها گفت‌وگو کرده است، به اطلاع برساند. ترامپ گفت: مذاکرات خوبی بود، من هیچ چیز را پنهان نکردم. واشنگتن پست برای آمازون لابی می‌کند. همه می‌دانند که هیچ تبانی با روس‌ها در کار نبوده است. این گزارش واشنگتن پست، یک روز پس از آن منتشر شد که روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش کرد، اف‌بی‌آی تحقیقاتی را درباره احتمال اقدام پنهان ترامپ به نفع روسیه آغاز کرده است.
ترامپ همچنین در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز، مطلب منتشر شده در روزنامه واشنگتن پست را «توهین‌آمیز‌ترین مطلبی که تاکنون درباره‌اش نوشته شده» دانست. او گفت: من کومی را برکنار کردم چرا که او یک دروغگوی بزرگ بود و به عنوان مدیر اف‌بی‌ای کار وحشتناکی انجام می‌داد. این دو گزارش در حالی منتشر شده که رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا در روند تحقیقات خود به رئیس‌جمهور امریکا نزدیک‌تر می‌شود.
همزمان الیوت اینگل، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در این باره گفت: این کمیته در نظر دارد جلسه‌ای درباره نشست پوتین و ترامپ و روابط عجیب و غریب این دو برگزار کند.
وی تأکید کرد: هربار که دیداری بین این دو رهبر بوده هیچ‌کس چیزی از آن نمی‌دانسته است امریکایی‌ها باید حقیقت را بدانند و کمیته روابط خارجی در نظر دارد تمام ماجرا را افشا کند. ما جلساتی درباره اسرار روابط عجیب ترامپ و پوتین و اطرافیانش و تأثیر این معاملات تاریک بر امنیت ملی برگزار خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار