کد خبر: 941998
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل:
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت:‌ برای بالا بردن درآمد عشایر طرح‌های ویژه بوم‌گردی و گردشگری برای عشایر استان اردبیل تدوین می کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، معرفت آذری در دیدار با کارآفرین ملی در زمینه گردشگری در اردبیل اظهار داشت: در راستای توسعه گردشگری در مناطق عشایری شاهسون استان اردبیل تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت کارآفرینان و فعالان در این حوزه استفاده کنیم تا بتوانیم در این حوزه عشایر استان را به جایگاه خود برسانیم.

وی با تاکید بر تدوین طرح‌های ویژه بوم‌گردی و گردشگری برای عشایر اردبیل افزود: در تلاشیم تا برای بالا بردن درآمد عشایر گردشگری در مناطق عشایری استان توسعه و گسترش یابد و در این حوزه از تمامی ظرفیت‌ها بهره‌برداری خواهیم کرد.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل بیان کرد: وجود جلوه‌های طبیعی و انسانی در محیط زندگی کوچ نشینان، صنایع دستی، آداب و رسوم، غذاهای محلی و اقامت در آلاچیق های عشایری یکی از مولفه‌های جذب گردشگران است.

آذری تصریح کرد: در واقع به جرات می‌توان گفت که گردشگری عشایری در ایران یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد است و دیدنی‌های زندگی عشایر می‌تواند جذابیت‌های بسیاری برای گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد و به صنعت توریسم کشور کمک کند.

‌کارآفرین ملی در زمینه گردشگری نیز که نماینده عشایر است در این دیدار اظهار داشت: ساختن زیرساخت برایم مهم بود با آموزش و شراکت موفق شدم و آموزش دادم که دنبال پول نیستیم و صداقت در مهمان‌نوازی اصل کار است.

عباس برزگر گفت: نیمی از درآمدم را صرف آموزش می‌کنم و باید آموزش را به عشایر داد نه به دلال و سرمایه‌گذار و نیز دو میلیون نفر از مردم ایران به صورت عشایری زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: فقط برای عشایر آموزش لازم است عشایر نباید خودشان را ارزان بفروشند که در آموزش از 100 نفر 90 نفر خانم و 10 نفر مرد هستند.

برزگر با بیان اینکه 16 شگفتی در ایران وجود دارد و عشایر از شگفتی‌های ایران بوده و مردم دنیا عاشق زندگی عشایری هستند، افزود: عشق عشایری و ارزش افزوده عشایری جذب گردشگر است، در زندگی عشایری چهارچوب خانواده ارزش دارد و دنیای عشایر دنیای زیبایی است که باید به ثروت آفرینی برسد و سبک زندگی عشایر از تو حرکت از خدا برکت است.

این کارآفرین ملی با اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه گسترش گردشگری در بین عشایر شاهسون استان اردبیل اظهار کرد: اگر دلسوزانه وارد گردشگری در حوزه عشایری شویم موفق خواهیم بود و این ثروت را در عشایر باید فعال کنیم، کشف کنیم، آموزش بدهیم و به عشایر میدان بدهیم و تا خود عشایر نخواهند نمی‌شود کاری کرد.

وی با بیان اینکه عشایر را به سومین شگفتی ایران خواهم رساند، گفت: تنها کمک من تفکرم بود و عشایر خودم را قبول کردم و خوبی‌های عشایر را به دنیا نشان دادم، سیستم عشایر مرد سالاری بوده و خارجی‌ها مرد سالاری را قبول ندارند و علاقه زیادی به آشپزی عشایری و بازی‌های عشایری دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر