کد خبر: 941999
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دولت براساس موارد ادعایی غربی‌ها پیگیری‌هایی را در وزارت اطلاعات انجام داده است.
جوان آنلاین: پلیس آلمان چند ماه پیش یک دیپلمات ایرانی را با ادعای برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در تجمع گروهک تروریستی منافقین بازداشت کرده بود.

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در رابطه با آخرین وضعیت دیپلمات ایرانی دستگیر شده در آلمان گفت: ایران درخواست استرداد این دیپلمات را داشته، اما آلمان با استرداد وی موافقت نکرده است.

جنیدی در خصوص ادعای اروپایی‌ها در این پرونده گفت: آن‌ها مدعی هستند که این فرد در حال انجام ماموریت برای ایران بوده است. در حالی که وزارت امور خارجه کشورمان این موضوع را که این دیپلمات در حال انجام ماموریت برای کشورش بوده، تکذیب کرده است. ضمن اینکه وزارت امور خارجه به صراحت تاکید می‌کند که اصل این عمل هم توسط این دیپلمات اتفاق نیفتاده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه بین ایران و کشور‌های غربی در مورد این موضوع اختلاف نظر وجود دارد، گفت: اتحادیه اروپا مدعی است که در بررسی‌های خود به شواهدی در این زمینه دست‌یافته است، البته این موضوع ابدا مورد تایید دولت ایران نیست. با این وجود دولت براساس موارد ادعایی اروپایی‌ها پیگیری‌هایی را در وزارت اطلاعات انجام داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار