کد خبر: 942072
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
ارتش امریکا به نیرو‌های دفاع از ژاپن اطلاع داده که قصد دارد برای نخستین بار آزمایش موشکی را در سال جاری میلادی و در اطراف جزیره اوکیناوا برگزار کند.
روزنامه ژاپنی «سانکی» روز دو شنبه در این زمینه نوشت که این اقدام امریکا به عنوان عامل بازدارنده برای مقابله با رشد فزاینده تهاجمی چین صورت می‌گیرد. به نوشته این روزنامه، زمان این آزمایش مشخص نیست، اما در آن دو سامانه موشکی به نام‌های «هیماراس» و «آتاسمز» شرکت دارند. سامانه موشکی هیماراس متحرک و برد بلند است و می‌تواند کشتی‌ها در دریا را هدف قرار دهد. سامانه آتاسمز نیز ساخت شرکت «لاکهید مارتین» است و برد تقریبی آن ۱۸۶ مایل است. مقام‌های وزارت دفاع امریکا اعلام کردند که این نخستین آزمایش موشکی در داخل یا اطراف جنوب ژاپن (جزیره اوکیناوا) خواهد بود.
این درحالی است که گفته می‌شود چین نیز به تازگی موشک‌های ضد کشتی خود ملقب به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» را به شمال غربی این کشور انتقال داده است.
هفته‌نامه «نشنال اینترست» در شماره روز دو شنبه خود نوشت که چین قصد دارد موشک‌های «دانگ‌فنگ-۲۶» خود را که به قاتل ناو‌های هواپیمابر معروف است، برای در امان ماندن از موشک‌های نیروی دریای امریکا حاضر در منطقه، در شمال غربی چین مستقر کند. این درحالی است که پکن به تازگی از استقرار یک کشتی جنگی امریکا در منطقه انتقاد کرده است. وزارت خارجه چین می‌گوید هواپیما و ناو‌های ارتش چین، یک کشتی امریکایی راشناسایی کرده و به آن اخطار داده‌اند از آب‌های جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی خارج شود. پکن تأکید کرده که این کشتی جنگی قوانین بین‌المللی و حق حاکمیت ارضی چین را نقض کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار