کد خبر: 942099
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
سرپرست میراث فرهنگی استان:
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: شرق استان پتانسیل گردشگری بالایی دارد.

مهدی جمال در دیدار با کارکنان اداره میراث فرهنگی شاهرود، افزود: جنگل ابر، مجموعه بسطام و خرقان، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان از جمله قابلیت‌های گردشگری شهرستان شاهرود است.

وی بر فعال شدن انجمن‌های میراث فرهنگی با کمک جوانان تاکید کرد و گفت: با اعتبارات دولتی نمی‌توان زمینه حفاظت از آثار تاریخی را فراهم کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان بر ایجاد و افزایش زمینه مشارکت مردم در زمینه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد و افزود: ایجاد اشتغال روستایی از جمله برنامه‌های این اداره کل است.

جمال با اشاره به ظرفیت‌های شاهرود در حوزه صنایع دستی خاطرنشان کرد: هفته صنایع دستی سال آینده، فروشگاه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی شاهرود افتتاح می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود نیز در این دیدار گفت: شهرستان شاهرود دارای ۶۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی است . .

حمیدرضا حسنی افزود: این شهرستان دارای ۳۶ اقامتگاه بوم‌گردی و ۳۶ خانه مسافر است و از این نظر رتبه نخست استان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی گفت: با برگزاری جشنواره‌های مختلف و ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، پای گردشگران به دورترین روستاهای شاهرود باز شده است.

حسنی با اشاره به فعالیت ۲ هزار هنرمند در شهرستان شاهرود گفت: سفال و سرامیک، نمد، گلیم و معرق از جمله رشته های شاخص شاهرود است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر