کد خبر: 942194
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان:
در راستاي مسئوليت هاي اجتماعي و ارتقاء سلامت جامعه و توليد سوخت هائي مطابق با استانداردهاي زيست محيطي، شرکت پالایش نفت اصفهان پروژه هاي بهبود و بهينه سازي فرآيند را در پيش رو دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: از ابتدای ارديبهشت امسال، کل بنزين توليدي پالايشگاه اصفهان که حدود ۱۱ ميليون ليتر است از سطح كيفي يور ۴ به سطح كيفي يورو۵ كه يكي از بالاترين سطوح كيفي جهاني است ارتقاء پيدا كرده است.
مرتضی ابراهیمی با اشاره اينکه شرکت پالايش نفت اصفهان در راستاي مسئوليت هاي اجتماعي و ارتقاء سلامت جامعه و توليد سوخت هائي مطابق با استانداردهاي زيست محيطي، پروژه هاي بهبود و بهينه سازي فرآيند را در پيش رو دارد، اظهار داشت:  در کنار  توليد ۱۱ ميليون ليتر بنزين يورو۵،  از مجموع حدود ۲۲ ميليون ليتر گازوئيل توليدي پالايشگاه، حدود ۲ ميليون ليتر گازوئيل با سطح كيفي يورو۵ توليد مي شود كه ان شا ا... از اواخر سال آينده با راه اندازي واحدهاي تصفيه گازوئيل كه تا كنون بيش از ۹۳ درصد پيشرفت داشته، توليد اين محصول به طور كامل، به سطح كيفي يورو۵  ارتقاء خواهد يافت.
وی با اشاره به اینکه واحد تقطیر سوم، ان شا ا... همزمان با جشن چهلمين سال پيروزي انقلاب وارد مدار توليد خواهد شد تصريح کرد: با راه اندازي و بهره برداري از واحد تقطير سوم نه تنها هيچ گونه افزايش ظرفيتي در زمينه پالايش نفت خام اتفاق نمي افتد، بلکه ظرفيت تصفيه نفت خام از مقدار ۳۷۶ هزار بشكه فعلي به ۳۶۰ هزا بشكه كاهش مي يابد و راه اندازي تقطير سوم بيشتر باعث كيفي سازي محصولات توليدي و كاركرد ايمن تر واحدهاي موجود خواهد شد.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان با تاکید بر بحران آب در سراسر کشور گفت:  مبناي ساخت پالايشگاه اصفهان اين بود كه آب را از زاينده‌رود بگيرد و آب اين پالايشگاه از اين طريق تامين شود، اما درحال حاضر كه فعلا زاينده‌رود بي‌آب است، با مشكل مواجه شده‌ايم. بنابر اين  از دو سال گذشته  پروژه اي را آغاز كرده ايم  تا آب خاكستري (آب فاضلاب شاهين‌شهر كه يكي از شهرهاي نزديك اصفهان است )تصفيه شده و به پالايشگاه منتقل ‌شود . وي بهره برداري از اين طرح را ۲۲ بهمن‌ماه سال جاري اعلام كرد.
ابراهیمی همچنین   با تاکيد بر رويکرد ويژه  شرکت پالايش نفت اصفهان به مسايل زيست محيطي و  مسئوليت هاي اجتماعي در اين شركت تصريح كرد:  در فرآيندهاي تصفيه فرآورده هاي نفتي و ارتقاء كيفيت محصولاتي نظير بنزين و گازوئيل، مقادير زيادي گوگرد از ساختار ملكولي محصولات حذف مي شود. در حقيقت گوگردي كه در تركيبات نفتي و در ساخت ملكولي آنها قرار دارد و از طريق احتراق در موتورهاي ديزلي و بنزيني وارد اتمسفر مي شود و موجبات آلودگي هوا را فراهم مي كند، با اجراي  پروژه هاي بهبود كيفيت كه به طور عمده  بسيار هزينه بر مي باشد، از ساختار محصولات حذف و به صورت گوگرد خالص بازيابي شده  و به بازارهاي جهاني ارائه مي گردد. اين پروژه ها بيشتر جنبه و پيامدهاي زيست محيطي دارد و از آلودگي هوا و ايجاد بيماري هاي مرتبط با آلودگي هوا، جلوگيري نموده و مستقيم با ارتقاء و افزايش سطح سلامت مردم ارتباط دارد. در حقيقت مسئوليت هاي اجتماعي سازمان  با مأموريت سازمان گره خورده و در هم آميخته است.
پالایشگاه اصفهان به عنوان یکی از بزرگترين و استراتژيک ترين صنايع کشور، وظيفه دارد به عنوان يك مسئوليت اجتماعي، سوخت مورد نياز جامعه و مردم را با كيفيت هاي استاندارد تهيه نمايد. همين احساس مسئوليت اجتماعي و تعلق عميق به جامعه و مردم باعث شده تا مديريت پالايشگاه در مسير بهبود كيفيت فرآورده هاي توليدي گام بردارد و فرآورده هايي توليد نمايد كه كمترين آثار مخرب را به محيط زيست و جامعه داشته باشد.
به غیر از جنبه های فوق، شرکت پالایش نفت اصفهان، همواره خود را در مقابل مصائب و مشکلات اجتماعي مردم مسئول مي داند و در راستاي همين مسئوليت هاي خطير اجتماعي و مدني اقدامات زيادي نيز انجام داده است که از آن جمله مي توان به خريد تخت هاي برقي براي آسايشگاه جانبازان شهيد مطهري اصفهان، كمك هاي مالي به موسسات خيريه و توانبخشي نظير موسسه خيريه محموديه، موسسه خيريه معلولان دختر و پسر، كمك به زلزله زدگان كرمانشاه ( خريد كانكس و مايحتاج ديگر )، بازسازي دو باب مدرسه در مناطق زلزله زده كرمانشاه، كمك به پروژه هاي عمران شهرهاي اصفهان، شاهين شهر و خميني شهر اشاره كرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار