کد خبر: 942213
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
گفت وگوی "جوان آنلاین" با کارشناس فوتبال
درادامه مسابقات جام ملت‌های آسیا ، فردا تیم ملی کشورمان در سومین بازی خود برابر عراق بازی می کند. شاگردان کی روش در دو بازی خود برابر یمن و ویتنام با کسب شش امتیاز و تفاضل گل بیشتر در صدر گروه خود قرار دارند. عراق هم با تفاضل گل کم تر در رده دوم قرار گرفته است.

 سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : بیژن ذوالفقارنسب کارشناس مسائل فوتبالی در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره بازی ایران و عراق گفت: به هر حال در دو بازی قبلی ایران با ۷ گلی که به ثمر رساند ۶ امتیاز عالی را اندوخته کرد و این نشان از بازی خوب و هماهنگ بچه ها در تیم ملی دارد. آنچه به اعتقاد من در دو بازی گذشته بسیار مشهود بود جنگندگی خوب بچه ها بود که انصافا با جون و دل بازی کردند. بخصوص در بازی با ویتنام این موضوع بسیار مشهود تر بود. کی روش در دو بازی قبلی از ۱۶ بازیکن خود بازی گرفت و بعضی از مصدوم ها مثل جهانبخش هم به بازی برگشتند و همین باعث می شود تا مربی دستش برای بازی با عراق بازتر شود وهمه این ها نوید یک بازی بسیار خوب را برای تیم ملی ما دارد . بازی با عراق که رقیب دیرینه ما محسوب می شود بچه ها باید کمترین اشتباه را داشته باشند.

ذوالفقارنسب: باید با عراق هجومی تر بازی کنیموی در ادامه افزود: تیم ملی در این دو بازی عملکرد خوبی داشته است و صعود ما به مرحله بعد قطعی شده و همین موضوع باعث می شود تا بچه ها با آرامش فکری بهتری پا به میدان بگذرانند هر چند در بازی فردا ، تساوی هم حکم  صدرنشینی دارد اما باید بازی با عراق را مثل یک فینال حساب کنیم. ما باید طوری بازی کنیم که به راحتی ۳ امتیاز شیرین را کسب کنیم. این تیم همیشه برای ما دردسرساز بوده و نتوانسته‌ایم به راحتی از آن عبور کنیم. دوره قبل بازی های جام ملت‌ها در یک جهارم نهایی در ضربات پنالتی بازی را به عراقی ها واگذار کردیم . خاطرم هست در آن دوره ، بحث ناداوری هم بود و در دقایق پایانی نیمه اول مدافع ایران از زمین اخراج شد و نهایتا با نتیجه ۷ بر ۶ در ضربات پنالتی مغلوب شدیم ،  در کل نباید آنها را دست کم بگیریم. بازی فردا به نوعی می تواند جنبه انتقامی دوره قبل هم باشد.

ذوالفقارنسب در مورد عملکرد هجومی تیم با اضافه شدن قدوس اظهار داشت: ببیند همان طور که گفتم همه بچه هایما در دو بازی قبلی خوب بازی کردند اما معتقدم اگر می خواهیم برنده مطلق باشیم باید بازی هجومی تری را نسبت به دو بازی قبلی ارائه کنیم. ضمن اینکه قدوس عملکرد فنی مثبتی دارد و خیلی خوب شوت‌ می زند ولی تاکید می کنم که نتیجه مختص به یک بازی من نیست و همه بچه ها تاثیر گذار هستند. سردار آزمون ، طارمی و جهانبخش روی مهارت‌های فردی بسیار تاثیر گذارند و می توانند نتیجه بازی را عوض کنند. این بازیکنان خلاقیت‌های فردی خوبی دارد و قدرت خوبی در عبور از بازیکن روبرو را دارد. در کل ایران پتانسیل بالایی در این دوره از رقابتها از خود به نمایش گذاشته که می تواند به راحتی تا مرحله فینال بالا بیاید اما نباید از دیگر تیم ها چون کره جنوبی و ژاپن غافل بمانیم آنها تیم هایی هستند که شرایطشان در سطح اروپاست و امکانات ویژ های دارند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار