کد خبر: 942263
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در گردهمایی سراسری مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: سال گذشته و امسال حدود ۲۲ هزارمیلیارد تومان از محل شناسایی فرار‌های مالیاتی مطالبه شده که یک رکورد محسوب می‌شود.
به گزارش فارس و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، سیدکامل تقوی‌نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور دیروز در گردهمایی سراسری مدیران وزارت اقتصاد، به تشریح پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی به عنوان یکی از سامانه‌های محوری طرح جامع مالیاتی پرداخت و گفت: این پایگاه اطلاعاتی، در حال حاضر دارای بیش از ۳/۱ میلیارد رکورد اطلاعاتی برای رصد مبادلات بانکی، تجاری، گمرکی است که این اطلاعات، مبنای شناسایی مودیان، ارزیابی ریسک و انجام عملیات حسابرسی مالیاتی می‌باشد.
به منظور تأمین اطلاعات مورد نیاز این پایگاه، حدود ۴۰ دستگاه اجرایی اولویت‌بندی شده‌اند و اقلام اطلاعاتی از آن‌ها در حال دریافت است که شامل اطلاعات هویتی، مکانی، معاملاتی، مالی، پولی، اعتباری و دارایی ها، اموال و املاک مؤدیان است.
تقوی نژاد مبارزه با فرار مالیاتی را از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: سال گذشته و امسال، حدود ۲۲ هزارمیلیارد تومان از محل شناسایی فرار‌های مالیاتی، مطالبه شده که یک رکورد محسوب می‌شود.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور میزان سوءاستفاده از محل کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای در کشور را حدود ۸ هزارمیلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با احتساب جرایم، این رقم به ۲۵ هزارمیلیارد تومان بالغ می‌شود.
وی میزان وصولی درآمد‌های مالیاتی در ۹ ماهه امسال را رقمی معادل ۶۸ هزار میلیارد تومان عنوان کرد که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار