کد خبر: 942328
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خبرداد
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: روزانه هزار و 500 تن پسماند به مرکز دفن زباله حلقه دره انتقال داده می‌شود.

اصغر نصیری در جلسه با شرکت‌های متقاضی اجرای طرح‌های مشارکتی و سرمایه گذاری در حوزه مدیریت پسماند، اظهار کرد: تا مدتی قبل روزانه هزار و 700 تن زباله از استان جمع آوری و به مرکز دفن زباله حلقه دره انتقال داده می‌شد.
وی ادامه داد: با برگزاری برنامه‌های آموزشی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان، توانسته‌ایم حجم پسماند روزانه تولیدی در استان را 200 تن کاهش دهیم.
وی توضیح داد: در حال حاضر روزانه هزار و 500 تن پسماند تر و خشک به مرکز حلقه دره انتقال داده می‌شود که حدود 900 تن از آنها سهم کرجی‌ها است.
این مسئول با اشاره به پردازش بخشی از زباله‌های مرکز حلقه دره خاطر نشان کرد: روزانه 500 تا 600 تن زباله در مرکز حلقه دره پردازش می‌شود که به دنبال افزایش این میزان را افزایش دهیم.
نصیری ابراز کرد: اگر بتوانیم حجم زباله‌های پردازش شده را به هزار تن در روز برسانیم، این امکان ایجاد می شود که از این زباله‌ها روزانه 100 تن کود کمپوست تولید کنیم.
وی با اشاره به اهمیت یافتن بازار مناسب برای فروش این تولیدات خاطر نشان کرد: البته صرفا تولید کود کمپوست کافی نیست و باید به فکر راه‌هایی برای فروش آنها باشیم.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اضافه کرد: با انعقاد قرارداد یا تفاهم نامه با سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج که در حال حاضر چهار هزار هکتار فضای سبز را تحت پوشش خود دارد، می‌توان بخشی از نگرانی فروش کمپوست‌های تولیدی را مرتفع کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نسبت زباله‌های تر و خشک تولیدی در البرز گفت: بین 70 تا 80 درصد زباله‌های تولیدی در استان تر است که این ظرفیت ویژه ای برای اجرای طرح‌هایی مثال تولید کمپوست و مصالح ساختمانی از شیرابه محسوب می شود.
نصیری گفت: در هر ثانیه چهار لیتر شیرابه از زباله‌های مرکز حلقه دره تولید می‌شود که  انباشت آنها هم به ضرر محیط زیست است و هم سلامت شهروندان را تحت شعاع قرار می‌دهد.
وی افزود: سازمان  مدیریت پسماند از سرمایه گذارانی که با حاشیه سود منطقی طرح‌هایی را معرفی می‌کنند که با اجرای آنها  ظرفیت‌ طلای کثیف در استان به فعلیت می‌رسد، حمایت می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار