کد خبر: 942430
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
مدیرعامل شرکت گاز استان البرزخبرداد
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه شرکت گاز استان البرز ۱۵۹ میلیارد تومان از مشترکان طلب دارد گفت: دستگاه‌های دولتی بیش از ۹ میلیارد تومان به این اداره بدهکار هستند.

حسین تقی‌نژاد در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل گاز استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه همه سازمانها به وظیفه سازمانی خود عمل کرده و در مقابل خود و دیگران و جامعه احساس تعهد کنند و این تعهد، اعتماد ایجاد می‌کند که بزرگترین سرمایه است.

وی با اشاره به اینکه گاز استان البرز 3 درصد گاز کشور را تامین می‌کند و 4 درصد مشترکین کشور در استان البرز وجود دارد، افزود: در سال 97 حدود 140 واحد صنعتی جدید دارای گاز شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه تعداد شهرهای دارای گاز در استان البرز 16 و تعداد روستاهای گاز دار شده 142 است، گفت: در استان 159 میلیارد تومان از مشترکین طلبکار هستیم که با فرصتهایی که می‌دهیم با آرامش دریافت می‌کنیم و دستگاه‌های دولتی بیش از 9 میلیارد تومان به این اداره بدهکار هستند.

تقی نژاد با اشاره به اینکه گاز استان البرز از نظر فروش 5/5 میلیارد متر مکعب است، بیان کرد: شبکه توزیع گازرسانی به شهرهای استان 6 هزار کیلومتر است که بالغ بر 270 هزار علمک گاز و 850 هزار مشترک گاز در استان البرز داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به اینکه 60 میلیون لیتر فراورده سوختی مایع در استان البرز در سال 95 استفاده می‌شد که هر لیتر آن یک دلار هزینه برای دولت داشته است، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده 33 میلیون از 60 میلیون لیتر تبدیل به گاز مایع شده است که صرفه‌جویی شده است و باقی آن ظرف امسال و سال آینده به اتمام می‌رسد.

تقی نژاد با بیان اینکه در بحث گازرسانی آسارا این بخش را به 2 قسمت تقسیم کرده‌ایم که بخش اول 15 روستا پایین و 40 روستا بالای سد مطالعات اولیه آن انجام شده و به محض دریافت مجوز حفاری‌های آن در دستور کار قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اولین روستا که کندور نام دارد در هفته آینده با حضور مسئولین استانی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان انجام می‌شود و اگر راهداری مجوز لوله گذاری را بدهد 15 روستا را گازرسانی می‌کنیم.

تقی نژاد با اشاره به اینکه پروژه گازرسانی به محور گراب به گچسر که حدود دویست و هجده میلیارد ریال اعتبار برآورد شده آن است در 53 کیلومتر برآورد شده که پیمانکار آن مشخص شده بود اما به دلیل گرانی از کار خود استعفا داد و قرار شد دوباره پیمانکار جدید انتخاب و گازرسانی این پروژه انجام شود، افزود: این طرح از امسال آغاز و برنامه اتمام آن 3 ساله پیش‌بینی شده است.

تقی نژاد با اشاره به اینکه تمام هزینه‌های این پروژه بعد از دو سال به کشور بر می‌گردد، عنوان کرد: مجموع اعتبارات پروژه های آماده بهره‌برداری و پروژه‌های آغاز عملیات اجرایی 577 میلیارد ریال است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار