کد خبر: 942436
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل:
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: ایران در حوزه سلامت باروری جزء 4 کشور برتر دنیا است و تمام فعالیت‌های این مرکز مطابق با تکنولوژی دانش فنی روز دنیا و یکی از مراکز مجهز در شمالغرب کشور است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در بازدید امام جمعه اردبیل از مرکز ناباروری قفقاز اردبیل اظهار داشت: هم‌اکنون 20 درصد از زوج‌های ایرانی نابارور هستند که این آمار در استان ما متاسفانه 22 درصد بوده که طبق نظر کارشناسان این موضوع ریشه در تغذیه و سبک زندگی همشهریان دارد.

وی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل در سال 1389 راه اندازی شده است، تصریح کرد: تاکنون درمان بیش از یک هزار زوج موفقیت‌آمیز بوده و 450 نوزاد متولد شده که این میزان موفقیت مطابق با مراکز ملی و بین‌المللی بوده است.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل از پذیرش بیش از 300 زوج جمهوری آذربایجان در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل خبر داد و سونوگرافی، IVF، IUI، انتقال جنین، میکرواینجکشین، هیستروسکوپی، لاپاراسکوپی را از جمله فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد.

اوچی اردبیلی یادآورشد: سه مرکز مشاوره مامایی، ژنتیک و روانشناسی، سه آزمایشگاه تشخیص طبی، جنین‌شناسی و ژنتیک، دو اتاق عمل مردان و زنان از بخش‌های مستقر در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل است.

وی ایجاد مجتمع سلامت را از اهداف توسعه‌ای جهاددانشگاهی استان اردبیل و کمک به احیاء گردشگری سلامت استان عنوان و اضافه کرد: ایجاد این مجتمع علاوه بر ایجاد فضای مناسب و استاندارد برای ارائه خدمات درمان ناباروری، زمینه ورود این نهاد به حوزه سلول درمانی و مطالعه و ارائه خدمات درمانی بیماری سرطان را نیز فراهم می کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه این نهاد با ایجاد این مجتمع سعی دارد دغدغه مسوولان استان در زمینه درمان بیماری سرطان را رفع کند، گفت: با حمایت‌های مسئولین استان به ویژه استاندار تلاشگر اردبیل به دنبال تسریع برنامه‌ها و بومی سازی دستاوردهای علمی جهاددانشگاهی در استان هستیم.

اوچی اردبیلی با اشاره به میزان ناباروری در استان اردبیل و حمایت‌های انجام گرفته از زوجین نابارور، یادآور شد: در راستای اجرای طرح تحول سلامت، طرح حمایت مالی از زوجین نابارور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان برای سومین سال متوالی در مرکز درمان ناباروری قفقاز در حال اجراست و در طول این مدت بیش از 800 زوج تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

وی به فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی اشاره و تصریح کرد: اولویت جهاددانشگاهی در این حوزه، جهت‌گیری و برنامه‌ریزی به سمت برگزاری دوره‌های مهارت افزا و تخصص محور است تا در زمینه اشتغالزایی استان گام بردارد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به اینکه این نهاد در جهت رفع نیاز‌های استانی فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: این نهاد با هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی عملیاتی و درست به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر