کد خبر: 942534
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
علی حمود، وزیر حمل و نقل سوریه با بیان اینکه ایجاد اتصال ریلی میان سوریه، ایران و عراق، یکی از اولویت‌های ماست، گفت که این اقدام یکی از سیاست‌های راهبردی ما برای تقویت مناسبات با تهران و بغداد است.
به گزارش روسیا الیوم، وزیر حمل و نقل سوریه در جریان دیدارش با اعضای مدیریت یک شرکت سوری- عراقی گفت که روند ایجاد اتصال ریلی میان سوریه، عراق و ایران از طریق راه آهن، در منطقه مرزی شلمچه انجام خواهد شد.
وی همچنین به لزوم احداث ۳۲ کیلومتر خط آهن در خاک عراق برای متصل‌شدن به راه‌آهن بصره و به دنبال آن بغداد، کربلا، کاظمیه و شمال عراق اشاره کرد.
این مقام سوری تأکید کرد که این ارتباط ریلی باعث می‌شود که مردم عراق بتوانند به مناطق مختلف ایران سفر کنند و وارد سوریه شوند و کالا خرید و فروش کنند.
حمود خاطرنشان کرد: این شبکه ریلی با شبکه‌های ریلی آسیای میانه در ارتباط خواهد بود و این شبکه‌ها نیز با راه‌آهن چین و روسیه ارتباط دارند.
وی ادامه داد: این شبکه ریلی بخشی از سیستم جاده ابریشم خواهد بود که سوریه قصد دارد در خاک خود آن را ایجاد کند.
این مقام سوری گفت: خطوط ریلی این امکان را به زائران عتبات عالیات در عراق و سوریه می‌دهد که بتوانند به سهولت به زیارت بروند.
در همین حال محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران نیز پیشتر گفته بود که اتصال خط ریلی خرمشهر - بصره در اولویت کاری وزارت راه و شهرسازی بوده و در این راستا توافق اولیه با کشور عراق حاصل شده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار