کد خبر: 942731
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
آشناگر در دیدار با هیات رئیسه دانشگاه سمنان عنوان کرد:
استاندار سمنان گفت : استان سمنان از نظر آموزش عالی جزء استان‌های برتر کشور است و باید از نیروی متخصص و چهره‌های علمی آن برای توسعه و پیشرفت استان استفاده کرد .

علیرضا آشناگر در جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه سمنان افزود: باید با استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی متخصص و ماهر و نیز چهره‌های علمی که تعداد آنان در استان سمنان قابل توجه هم هست، برای پیشبرد اهداف و توسعه استان کمک گرفت .
استاندار سمنان با اشاره به لزوم ایجاد ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت گفت: متاسفانه این ارتباط در حال حاضر در استان سمنان ضعیف است که باید علل آن را شناسایی و مشکلات دو طرف جهت تقویت این ارتباط برطرف شود .
آشناگر کندی روند مطالعات و نیز عدم مطرح کردن نیازهای صنعت از سوی مسئولان واحدهای تولیدی را از جمله مشکلات موجود برشمرد و افزود: دانشگاه‌ها باید از مقاله محوری خارج شوند و در زمینه‌های مختلف با فعالیت علمی خود به کمک واحد های صنعتی بیایند .
وی وجود مواد معدنی غنی در استان سمنان را یاد آور شد و گفت: به طور مثال دانشگاه‌ها می‌توانند در فرآوری مواد معدنی به واحدهای فعال در این بخش کمک کنند که در این صورت نه تنها از خام‌فروشی مواد معدنی جلوگیری می شود بلکه به اقتصاد استان نیز کمک خواهد شد، البته بدیهی است که واحدهای فعال در این زمینه نیز باید اعلام نیاز و از دانشگاه ها یاری بخواهند .
استاندار سمنان به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها در این شرایط می‌توانند با تقویت ارتباط خود با صنایع به کمک اقتصاد کشور بیایند و با این شرایط صاحبان صنایع هم تمایل بیشتری به ایجاد ارتباط با دانشگاه‌ها خواهند داشت.

وی بر توجه به مهارت‌آموزی دانشجویان تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات موجود جامعه فارغ‌التحصیل، نداشتن مهارت لازم است که باید در زمینه مهارت آموزی دانشجویان بیشتر کار کرد و این آمادگی از سوی مسئولان مربوطه وجود دارد تا گام‌های بهتری در این زمینه برداشته شود .
استاندار سمنان با اشاره به درخواست دانشگاه برای توسعه فضای خوابگاهی، برای کمک به ساخت خوابگاه‌های دانشجویی نیز اعلام آمادگی کرد و خواستار مشارکت خیران در این بخش شد .
وی همچنین بهبود شرایط حمل و نقل را در پذیرش جمعیت دانشجویی بسیار مهم دانست و اظهار کرد: برقی کردن قطارها و چهار خطه شدن مسیر راه‌آهن و توسعه راه‌های ارتباطی تا حدی از مشکلات تردد دانشجویان می‌کاهد .
آشناگر همچنین گفت: مشکلات حمل و نقل دانشجویان دانشگاه سمنان در کمیسیون دانشجویی مطرح و برای رفع آن اقدام خواهد شد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر