کد خبر: 942732
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: کافه کتاب با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین افراد جامعه در نقاط مختلف این استان راه اندازی شود.

علیرضا آشناگر عصر شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های استان سمنان در سالن غدیر استانداری با تاکید بر ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار جامعه افزود: زمینه سازی مطالعه و پرکردن زمان های خالی افراد در قالب راه اندازی کافه کتاب در فروشگاه ها، پارک ها و مراکز جمعیتی استان می تواند در آشنایی بیش از پیش مردم و کتاب تاثیر گذار باشد.
وی افزود: امروز با توسعه شبکه های جهانی و فضای مجازی، علاقه برای استفاده از روش های سنتی کتابخوانی و کتاب به صورت فیزیکی بسیار کمرنگ شده است و راه اندازی کتابخانه های صوتی در استان، می تواند در ترغیب افراد به مطالعه، بسیار راهگشا باشد.
وی خاطر نشان کرد: گران بودن کتاب های صوتی، نبود مرجعی مشخص برای دریافت کتاب های معتبر صوتی و نداشتن دسترسی آسان به این کتاب ها، از مشکلات موجود در این حوزه است و برای دستیابی به هدف مطلوب در این مهم، واکاوی، بررسی و استفاده از تجربیات گذشته با ارائه راهکارهای مناسب بسیار ضروری است.
استاندار سمنان افزایش تعداد کتابخوان ها را از مولفه ها و شاخصه های اصلی توسعه کتابخانه و فرهنگ کتابخوانی در یک جامعه فرهنگی برشمرد و افزود: عملکرد، درآمدها و هم چنین تخصیص اعتبارات در کتابخانه های استان سمنان مطلوب بوده اما نیاز است مطالبه سهم های درآمدی به خصوص از محل نیم درصد واریزی شهرداری های استان در دستور کار این نهاد قرار گیرد.
وی بیان داشت: در دنیای امروز تنوع طلبی در بین کودکان گسترش یافته و تجدیدنظر در طراحی کتابخانه ها، دوری از شکل و شمایل سنتی و استفاده روش های قدیمی ارائه کتاب، تزریق حس طراوت و شادابی در برنامه های مرتبط با کتابخانه ها از نیازهای ضروری موفقیت در حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور است.
استاندار سمنان با انتقاد از تمرکزگرایی در برنامه های کلان کشور گفت: کتابخانه های عمومی روستایی ویژه روستائیان و کودکان علاقمند به کتاب، در تمام نقاط استان تقویت شود تا کودکان و اقشار مختلف روستایی که به حوزه کتاب و کتابخوانی علاقه دارند به آسانی بتوانند در موضوعات مختلف به منابع مطلوب دست یابند.
بر اساس سرشماری سال 1395، بالغ بر 702 هزار نفر در استان سمنان ساکن و از این میزان بیش از 64 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی این استان هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر