کد خبر: 942739
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: تلاش خواهیم کرد دهکده سلامت را در استان احداث کنیم چرا که پتانسیل‌های این کار در کردستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری جوان از سقز، بهمن مرادنیا در مراسم کلنگ‌زنی خانه امید بازنشستگان سقز که در پارک کوثر شهر سقز برگزار شد، اظهار کرد: باید همه تلاش کنیم که خدمتی در خور بازنشستگان عزیز را در برنامه‌های خود داشته باشیم.

استاندار کردستان ادامه داد: تکریم بازنشستگان ارجمند رسالت همه ما مسوولین است و قطعا با تمام توان برای رفع مشکلات این قشر زحمت‌کش در  استان کردستان همت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خانه امید سقز به عنوان پنجاه و یکمین خانه امید کشور است اظهار داشت: این مکان در زمینی به متراژ 800 مترمربع که توسط شورا و شهرداری سقز اهدا شده، ساخته می‌شود.

استاندار کردستان گفت: تلاش خواهیم کرد دهکده سلامت را در این استان که دارای پتانسیل‌های زیادی است، با همکاری مسوولان کشوری احداث کنیم.

مرادنیا گفت: دهکده سلامت در تعدادی از استان‌های کشور وجود دارد و جهت بهره‌مندی مردم به ویژه بازنشستگان تاسیس این دهکده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه خواستار استفاده و بهره‌گیری از پتانسیل‌های مرزی جهت اشتغال و کارآفرینی شد و گفت: در این خصوص و در زمینه‌های مختلف در حال رایزنی هستیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز هم در این مراسم گفت: احداث خانه امید در سقز یک ضرورت بود که امروز با کلنگ‌زنی این مکان بذر امید در دل بازنشستگان کاشته شد.

کامیل کریمیان گفت: امیدواریم در کمترین زمان ممکن این مکان به بهره‌برداری برسد تا بازنشستگان عزیز از آن استفاده و در جهت رفع کارهای خود در آنجا با همدیگر شور و مشورت نمایند.

محمد احمدی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان هم از همکاری و حمایت شورای شهر و شهرداری سقز جهت اختصاص ۸۰۰ متر زمین برای خانه امید قدردانی کرد.

عرفان صاحبی به نمایندگی از بازنشستگان سقز با قدردانی از تمامی دست اندرکاران و مسوولان، گفت: این مکان از نیازهای چندین ساله بازنشستگان شهرستان بود.

این استاد بازنشسته خواستار تقویت و اصلاح بیمه قراردادی بازنشستگان و اشتغال فرزندان بازنشستگان شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سقز هم در این مراسم گفت: انتظار است از  شرکت های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی برای اشتغال و کارآفرینی در سقز بهره‌گیری شود.

افشین عزیزی افزود: زمین این مکان با ۸۰۰ مترمربع از طرف شورای شهر و شهرداری برای ساخت خانه امید اهدا شده است.

معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این مراسم بیان داشت: برای احداث خانه امید، شاخص ۵ هزار نفر بازنشسته مد نظر است اما با پیگیری‌های نماینده مردم سقز و بانه و فرماندار این شهرستان، این امر در سقز محقق شد و امید است بتوان خدمات بیشتری به این قشر بازنشسته و خدوم ارایه نمود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از تلاش‌ها و حمایت‌های رومیانی معاون وزیر رفاه و تقی‌زاده مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری برای احداث خانه امید به طور ویژه تشکرکرد.

محسن بیگلری همچنین از فرماندار و اعضای شورای شهر و شهرداری هم که برای احداث این پروژه تلاش بسیاری را متحمل شدند تا بازنشستگان از آن بهره‌مند شود، تقدیر کرد.

وی ادامه داد: حق مرزی برای فرهنگیان و کارمندان از ۳ سال قبل برقرار شد و امروز هم دنبال حق منطقه جنگی هستیم و امیدواریم این امر محقق شود که از خواسته بحق بازنشسته عزیزان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری هم قول مساعد داد که سفرهای زیارتی و سیاحتی و تسهیلات ویژه برای بازنشستگان شهرستان سقز دو برابر اضافه شود.

جمشید تقی‌زاده بیان کرد:تلاش برای ارتقای سطح رفاه بازنشستگان از طریق مجلس و دولت از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

مراسم کلنگ‌زنی خانه امید بازنشستگان شهرستان سقز با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و جمعی از بازنشستگان برگزار شد.

در این مراسم میرهادی قره سیدرومیانی معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تقی‌زاده رئیس صندوق بازنشستگی کشوری، بهمن مرادنیا استاندار کردستان، محسن بیگلری  نماینده سقز و بانه و رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان، فرماندار سقز، شهردار و  اعضای شورای شهر سقز، مسوولین ادارات و ارگان‌ها و جمعی از بازنشستگان  حضور داشتند.

انتهای پیام/2330/74

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر